به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج یکی از موضوعاتی که در استان کهگیلویه و بویراحمد مردم نسبت به آن گلایه و اعتراضات فراوانی دارند نوع عملکرد دندانپزشکان در این استان است.
سوای از قیمتهای فوق تصور و فراتر از باور ترمیم دندان و یا کاشت و یا هر اقدام دیگر، مردم نسبت به کار دندانپزشکان نیز گلایهمند هستند و بعضا پس از هر گونه مراجعه به دندانپزشک از عملکرد پزشک بر روی دندانهای خود مینالند و در یک کلام پول خوب میدهند اما دندان خوب تحویل نمیگیرند.
در همین خصوص مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد میگوید: موضوعی که مردم به آن توجه ویژه ای دارند در خصوص مشکلات مربوط به دهان و دندان است شکایت از دندانپزشکی دو روش پیگیری دارد و با روشهای تکمیل پرونده با دیگر پروندهها فرقی نمیکند.
وی گفت: فرد میتواند دو مسیر را برای رسیدگی به درخواست خود مد نظر قرار دهد اینکه به نظام پزشکی و هیئتهای انتظامی نظام پزشکی مراجعه و آنجا مستقیما پرونده شکل میگیرد و روش دیگر از طریق حوزه قضایی و دادسرا که شخص شکایت می کند پرونده به دستور قاضی به کمیسیون های پزشکی قانونی میآید و ما نوبت کمیسیون برای تعیین میکنیم و با حضور چند دندانپزشک پرونده را مورد بررسی و شاکی را دعوت میکنیم و جلسه کمیسیون با حضور شاکی و دندانپزشک انجام میشود تا توضیحات لازم را بشنویم.
کامروز امینی میگوید: نکته حائز اهمیت مشکلاتی که برای افراد در حین درمان ایجاد میشود الزاما به معنی قصور پزشکی نیست ممکن است که مشکلاتی از قبل وجود داشته باشد البته اگر در کمیسیون به نتیجه نرسیم ادامه مسیر شکایت هم امکان پذیر است و در دو نوبت انجام میشود و در صورت عدم نتیجه پرونده به کمیسیون تهران فرستاده می شود هر چند روند هم طولانی و خسته کننده است.
پایان پیام/