اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بهره‌مندی ۳۰۰ هزار کهگیلویه و بویراحمدی از طرح پزشک خانواده شهری

مدیر گروه گسترش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح پزشک خانواده شهری در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

بهره‌مندی ۳۰۰ هزار کهگیلویه و بویراحمدی از طرح پزشک خانواده شهری

محمد هاشم طاعتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده شهری گفت: این طرح در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر اجرا می‌شود و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت شهری سه شهر بزرگ یاسوج، دهدشت و گچساران از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند.

مدیر گروه گسترش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی  کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این طرح همزمان با سراسر کشور اوایل اردیبهشت اجرایی می‌شود.

وی عنوان کرد: در طرح پزشک خانواده شهری به ازای هر سه هزار تا ۳۵۰۰ نفر یک پزشک انتخاب می‌شود و در کنار آن مراقب سلامت، ماما و منشی به جمعیت تحت پوشش خدمات ارائه می‌دهد و در صورتی که فرد نیازمند خدمات تخصصی باشد به پزشکان متخصص ارجاع داده می‌شود.

طاعتی‌پور بیان کرد: پزشک خانواده مکلف است برای جمعیت تحت پوشش پرونده الکترونیکی تشکیل دهد و هر مشکلی که فرد بیمار داشته باشد پزشک خانواده موظف به پیگیری است.

وی افزود: در صورتی که فرد نیاز دارویی داشته باشد از طریق سامانه سیب جهت دریافت دارو ارجاع داده می‌شود.

طاعتی‌پور عنوان کرد: طرح پزشک خانواده روستایی از سال ۱۳۸۴ در روستاهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و مناطق عشایری اجرا شد، که در این طرح خدمات خوبی به مردم داده شد.

مدیر گروه گسترش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با اجرای طرح پزشک خانواده شهری در کنار طرح پزشک خانواده روستایی،مردم خدمات خوبی دریافت می‌کنند و بیمارستان‌‌های فوق تخصص و تخصصی باید جوابگوی طرح پزشک خانواده شهری و روستایی باشند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول