اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

مقدمه‌ای برای ورود به اشتغال زندانیان/ انجام آموزش‌های فنی و حرفه ای در زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد

اشتغال مهمترین مولفه برای عدم بازگشت زندانی به زندان است که در همین خصوص کلاس‌های فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی در زندان های استان برگزار می‌شود.

مقدمه‌ای برای ورود به اشتغال زندانیان/ انجام آموزش‌های فنی و حرفه ای در زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، بیکاری یکی از مهمترین دلایل بروز جرم در جامعه است اما طی این سال‌ها تلاش دستگاه قضایی آشنایی زندانیان با رشته‌های فنی و حرفه‌ای برای بازار کار بهتر بعد از آزادی از زندان است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص گفت: اشتغال مهمترین مولفه برای عدم بازگشت زندانی به زندان است و اگر صاحب شغل و حرفه‌ای باشد بازگشت به زندان کاهش چشم‌گیری خواهد شد‌، لذا انجام آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند گام موثری در راه کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشد.

منصور بیژنی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۳۰ نفر از زندانیان در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی شرکت کردند.

وی بیان کرد: دوره‌های سرویس و نگهداری خودرو، تعمیر خودروهای دیزلی، تعمیر موتورسیکلت، پرورش زنبور عسل، پرواربندی گوسفند، کاشت گیاهان دارویی، لوله‌کشی و نصاب، پرورش زعفران، پرورش دهنده مرغ بومی و ماهیان سردآبی برای بازار کار بهتر برای زندانیان برگزار شد.

وی با بیان اینکه برای بیش از ۳۰۰ نفر گواهینامه معتبر آموزش فنی و حرفه‌ای بیان کرد: تلاش ما بر این است که با همکاری نهادهای مرتبط با ارائه آموزش‌های مناسب گامی در جهت اشتغال زندانیان بعد از آزادی از زندانیان برداریم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول