اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

وضعیت نامطلوب کلرزنی آب باشت/متولی سگ‌های ولگرد کیست؟

فرماندار باشت گفت: کلر زنی آب شرب روستاهای باشت نیازمند توجه بیشتر است.

وضعیت نامطلوب کلرزنی آب باشت/متولی سگ‌های ولگرد کیست؟

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران نادر گرامی در نشست شورای سلامت و امنیت مواد غذایی باشت اظهار کرد: توجه به مقوله بهداشت و سلامت جامعه باید دغدغه تمام مدیران و دستگاه های اداری و اجرایی شهرستان باشد، زیرا غفلت در این زمینه موجب خسارات جبران ناپذیری خواهد شد.

وی بیان کرد: اداره آب و فاضلاب باشت باید در زمینه تامین آب سالم برای روستاییان تلاش کند و در این زمینه نظارت خود را بیشتر کند.

فرماندار باشت تصریح کرد: امسال برای رفع مشکلات آب آشامیدنی روستای سرابیز باشت ۴۰میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

گرامی بیان کرد: سلامت مردم از مهمترین مقوله های مورد توجه شورای سلامت وامنیت موادغذایی است، باید بازدید های مستمر کارشناسان مربوطه ازمراکز مرتبط تهیه و توزیع درارتباط با سلامت مردم بیشتر شود و در این راه هیچ گونه کم کاری وسهل انگاری از هیچ اداره ونهادی قابل قبول نیست.

وی گفت: دستگاه های متولی با کلرزنی و نظارت بیشتر بر آب آشامیدنی و بهداشت مردم از بروز بیماریهای عفونی جلوگیری کنند.

فرماندار باشت خاطرنشان کرد: باید وضعیت سگ‌های ولگرد در سطح این شهرستان از سوی دستگاه های متولی مشخص شود.

گرامی عنوان کرد: نان جزء کالاهای اساسی و از مهمترین نیازهای مردم بوده و با وجود یارانه دولتی برای نان، شاهد نارضایتی و گلایه مردم در این زمینه هستیم که باید به طور جدی به موضوعات مرتبط به آن رسیدگی شود.

وی افزود: نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها و کیفیت نان در این شهرستان تقویت و تشدید می شود.

حسین عسکری مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت در این نشست گفت: خواستار مشارکت و همکاری های برون بخشی (تمام دستگاههای اجرایی ودولتی،سازمانها ونهادها ،مجموعه های ان جی اوها ومشارکت همگانی ومردم ) جهت ارتقاء شاخص ها وافزایش سطح سلامتی مردم درشهرستان هستیم.

 وی افزود: درباشت 33 نفر بر اثر ویروس کرونا تاکنون جان باخته اند که یک نفر مربوط به مرداد امسال بوده است.

عسکری بیان کرد: وضعیت کرونایی باشت از لحاظ رنگ بندی زد بوده و هم اکنون نیز در پیک هفتم کرونا قرارداریم.

وی اظهار داشت: کرونا درسطح شهرستان و استان درحال افزایش و حالت صعودی دارد و مردم در این زمینه عادی انگاری کرده و از مراجعه برای تست کرونا خود داری می کنند.

عسکری با بیان اینکه ۴۰ درصد از تست های کرونا باشت مثبت است، افزود: متاسفانه آمار استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شهرستان کاهش یافته که این خود زنگ خطر می باشد و از مردم درخواست می شود در زمینه عایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی تفاوت نباشند.

وی از وضعیت نامناسب کلرزنی مخازن آب شرب روستایی انتقاد کرد و گفت: متولیان امر باید در زمینه تامین آب سالم برای روستاییان تلاش کند و در این زمینه نظارت کامل داشته باشند،

عسکری تصریح کرد: امسال بیش از ۲۲ مورد حیوان گزیدگی در این شهرستان ثبت شده است.

وی بیان کرد: برای تمامی این افراد که مورد حیوان گزیدگی واقع شدند اقدامات اولیه از جمله تزریق واکسن، تجویز سرم ضد هاری و شست و شوی زخم انجام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال پنج مورد ابتلا به تب مالت درسطح شهرستان شناسایی وپیگیری شد،عدم‌ مصرف شیر و لبنیات غیرپاستوریزه، مصرف نکردن گوشت فاقد مهر بهداشتی، استفاده از تجهیزات حفاظتی همچون دستکش و ماسک در ارتباط با دام از جمله اقدامات مهم در پیشگیری از بروز بیماری تب‌مالت است که شهروندان باید این موارد را رعایت کنند.

علی پاکزادمعاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان باشت گفت: در این مدت چهار هزار و ۴۳۸ نفر در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده اند. 

وی تعداد بهبود یافتگان ویروس کرونا در این شهرستان چهار هزارو ۴۰۵ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: بیش از ۷۷۲ مورد از تست های کرونا گرفته شده مربوط به امسال بوده که ۵۰۶ مورد آن در مرداد ماه امسال انجام شد.

پاکزاد بیان کرد: افزون بر 17هزار و ۳۳۷ نفر دُز اول و ۱۵ هزارو ۶۳۴ نفر دُز دوم واکسن کرونا و هفت هزارو ۷۱۵ نفر دُز سوم واکسن کرونا را در شهرستان دریافت کردند.

پاکزاد عنوان کرد: بیش از ۸۱ درصد از گروه هدف بالای پنج سال شهرستان باشت دُز اول، ۷۳ درصد دُز دوم، ۴۶ درصد دُز سوم و هشت درصد دُز چهارم واکسن کرونا تاکنون تزریق شده است.

 وی ادامه داد: تاکنون یکهزار و۲۴۲ دُز چهارم واکسن کرونا برای گروه های هدف این شهرستان تزریق شده است.

سرپرست اداره آبفای شهرستان باشت هم گفت: چهار دستگاه کلریناتور برای گندزدایی و کلرزنی آب در شهرستان وجود دارد که دچار مشکل هستند.

محمد عباسی افزود: آب آشامیدنی 80 روستای این شهرستان باید از سوی آبداران کلر زنی شود و در صورت سهل انگاری این افراد با آنها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول