اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

افزایش مراجعات سرپایی بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/ سویه‌های جدید کرونا در کمین افراد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روند مراجعات افزایش داشته و احتمال می‌رود مرگ و میرها افزایش یابد.

افزایش مراجعات سرپایی بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/ سویه‌های جدید کرونا در کمین افراد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد غلام‌نژاد در جلسه استانی ستاد کرونا از افزایش روند مراجعات سرپایی بیماری کرونا در استان خبر داد و گفت: سویه‌های جدید بیماری کرونا سلامت مردم را تهدید می‌کند و احتمالا وارد پیک بعدی کرونا می‌شویم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میزان بستری‌‌ها، محسوس و خیابانی که افزایش پیدا کرده اما فوتی‌ها کاهش پیدا کرده است و در صورتیکه روند ابتلا همچنان افزایشی باشد احتمال افزایش مرگ و میرها افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بستری‌ها در آی.سی.یو از ۸ نفر به ۱۰ نفر افزایش پیدا کرده است گفت: به رنگ‌بندی‌ها نمی‌توان اعتماد کرد، بیشترین بستری با ۵۳ نفر مربوط به شهرستان بویراحمد است و شهرهای گچساران و کهگیلویه بستری کمی دارند اما رنگ‌بندی بویراحمد زرد و کهگیلویه قرمز است.

این مسئول عنوان کرد: در حال حاضر شهرهای چرام، لنده و کهگیلویه قرمز، باشت نارنجی و سایر شهرستان‌های استان زرد هستند.

غلام‌نژاد بیان کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تاکید بر انجام دُز سوم واکسن کرونا است، ضمن اینکه استقبال گروه‌های ۵ تا ۱۲ سال برای دریافت واکسن مطلوب نبوده است.

وی با بیان اینکه روند واکسیناسیون در استان قابل قبول نیست، گفت: متاسفانه شاهدیم اُمیکرون جدی گرفته نمی‌شود و پروتکل‌ها رعایت نمی‌شوند پیشنهاد می‌کنم با اجازه والدین واکسیناسیون در مدارس انجام شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تصمیم‌گیری‌ها به سمت دُز چهارم واکسن کرونا است، ضمن اینکه عوارضات تجمعات سال نو در هفته‌های آینده خود را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول