اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

جایگاهی که شایسته کهگیلویه و بویراحمدی‌ها نیست/ دعوت همه اقشار جامعه برای ترویج فرهنگ وقف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان به لحاظ تعداد موقوفات و درآمد موقوفات رتبه آخر کشوری است.

جایگاهی که شایسته کهگیلویه و بویراحمدی‌ها نیست/ دعوت همه اقشار جامعه برای ترویج فرهنگ وقف

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی در جمع خبرنگاران با تسلیت دهه پایانی ماه صفر و گرامیداشت دهه وقف گفت: ۲۷ صفر تا چهارم ربیع‌الاول دهه وقف نام‌گذاری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه نهادی است مردمی تحت نظر مقام معظم رهبری افزود: وقف نهاد باعظمت است و در اسلام، مسیحیت و زرتشت وقف گرامی داشته است اما در دین اسلام توجه ویژه‌‌ای در جهت رفع نیازهای فرهنگی و اقتصادی به وقف شده است.

وی با اشاره به انواع وقف خاص و عام، تصرفی یا غیرمتصرفی، منفعتی یا انتفاعی گفت: در زمان نادرشاه و رضاشاه موقوفات خسارت دیدند اما بعد  از انقلاب اسلامی با فتوای حضرت امام(ره) و قوانین ماده واحده و مصوبه مجلس خیلی از موقوفات برگشتند.

این مسئول با بیان اینکه وقف ایثار،  از خودگذشتگی و آینده‌نگری است، گفت: وقف حتما مال وسیع و زیاد نیست و با وقف قرآن، مفاتیح و حتی کتاب برای مطالعه می‌شود نام خود را در این کار ارزشمند و خداپسندانه به ثبت رساند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد همه مردم، زن و مرد، کوچک و بزرگ، دارا و بی‌‌بضاعت و اصناف را به وقف دعوت کرد و افزود: تنها چیزی که در عالم آخرت دست ما را می‌گیرد وقف است.

وی با اشاره به پنجم ذی‌القعده روز تکریم امامزادگان گفت: تعداد امام‌زادگان استان ۲۲۵ امامزاده و بقعه است که  ۱۲۰ بقعه دارای درآمد و ۱۰۵ بقعه بدون درآمد است، تعداد موقوفات استان کم است لذا اصحاب رسانه فرهنگ وقف را ترویج دهند.

 وی با بیان اینکه وقف متصرفی که اداره آن با خود اوقاف است ۲۷ مورد و غیر متصرفی ۵ مورد است،گفت: در مجموعه ۳۲ مورد موقوفه در استان وجود دارد البته
مساجد، حسینه و تکایا موقوفه انتفاعی محسوب می‌شوند.

این مسئول بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های آخر کشور در تعداد و درآمد موقوفات است، جایگاهی که شایسته مردم ولایی این استان نیست، لذا استان نیازمند ترویج فرهنگ وقف و همچنین سرمایه‌گذاری است.

وی در پایان به برنامه‌های هفته وقف اشاره و عنوان کرد:  همایش یاوران وقف،برپایی ایستگاه همه واقف باشیم در امامزادگان، برگزاری نشست‌های تخصصی وقف، تولید و انتشار محصولات تبلیغی از جمله برنامه‌های هفته وقف است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول