اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

حاشیه‌های ستاد کرونای کهگیلویه در تاخت و تاز پیک پنجم

در ستاد مقابله با کرونا جای آسیب‌شناسی مقاومت مردم در رعایت دستورالعمل‌ها و علت پیشروی بی‌رحمانه این بیماری سرکش خالی است.

حاشیه‌های ستاد کرونای کهگیلویه در تاخت و تاز پیک پنجم

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، نشست ستاد کرونای شهرستان امروز با حضور معاون استاندار، معاون بهداشتی علوم پزشکی، فرماندار و اعضای ستاد کرونا برگزار شد.

توصیف خوشبینانه و نگاه مثبت مسؤولان وزارت کشور از کرونا و فاجعه آمیز خواندن شرایط از زبان مسؤولان بهداشت و درمان از حاشیه‌های این نشست بود.

فرماندار کهگیلویه اثرگذاری مدیریت کرونا در استان را مطلوب خواند و اظهار داشت: اقدامات خوبی تاکنون برای مهار این پدیده چند رشته‌ای انجام گرفته است.

 

دارا کریمی‌نژاد که همواره خودمراقبتی را بر اعمال محدودیت‌های بازدارنده ارجح می‌داند، افزود: پارادوکس‌ها در برگزاری مراسمات مردم را نسبت به دستورالعمل‌ها بی‌اعتماد کرده است.

رئیس ستاد کرونای کهگیلویه گفت: اینکه رعایت پروتکل‌ها را شرط برگزاری مراسمات می‌دانیم در واقع صدور مجوز تجمع است یعنی اجازه می‌دهیم مراسم برگزار شود.

 

این مسؤول با بیان اینکه محدودیت‌ها در شهرستان اعمال شده است، گفت: پایشی که از هیأت‌های عزاداری در سطح شهر داشتیم تقریبا 80 درصد شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد اجرای طرح واکسیناسیون تا آبان ماه به سطح مطلوب برسد در عین حال مردم باید همچنان خودمراقبتی را جدی بگیرند.

معاون توسعه مدیریت استانداری کهگیلویه وبویراحمد که بخش زیادی از سخنانش به تمجید و تشکر از مسؤولان ستاد کرونا اختصاص داشت، گفت: از مرد سختکوش و مدیر ارشد اجرایی استان که شبانه‌روز در میدان مقابله با کرونا است قدردانی دارم.

 

آذر صفایی تصریح کرد: استاندار با رایزنی و پیگیری‌های مداوم و حضور در تهران 2 برابر ظرفیت استان واکسن دریافت کرده است.

وی تکمیل بیمارستان‌ها و زیرساخت‌های بهداشت و درمان را از دیگر دغدغه‌های آقای کلانتری اعلام کرد.

صفایی با قدردانی از مجموعه علوم پزشکی افزود: از دادستان که تخلف کرونایی را جرم دانسته و اعلام کرده هر کجا پروتکل‌ها رعایت نشد باید در محل اعمال قانون شود، تشکر می‌کنم.

 

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از زحمات نیروی انتظامی هم قدردانی کرد و گفت: قدردان نیروهای بسیج که بدون چشمداشت فعالیت دارند، صدا و سیما و رسانه‌ها و همراهی ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه هستیم.

صفایی تشکر خود را از نیروهای هلال احمر هم دریغ نکرد اما گفت که توقع داریم پایگاه‌های آگاهی بخشی این نهاد در سطح شهر دهدشت فعال شود و این موضوع را از مدیر عامل جمعیت هلال احمر مطالبه خواهم کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: با توجه به اینکه واگیری در گونه دلتا از سایر گونه‌ها شدیدتر است اگر پیک فعلی در اوایل ورود کرونا بود تعداد فوتی‌ها روزانه به 100 نفر می‌رسید.

بانشی افزود: مقاومت مردم اجرای محدودیت‌ها را با مشکل مواجه می‌کند کنترل تجمع در آرامستان‌ها به راحیت میسر نیست.

وی عملکرد این مجموعه در تزریق واکسن و نمونه‌گیری را خوب ارزیابی کرد و گفت: روزانه تا 11 هزار دوز واکسن در استان انجام می‌شود و ظرفیت، توان و برنامه افزایش تا 30 هزار دوز وجود دارد.

بانشی با بیان اینکه امروز تا این لحظه سه هزار و 500 دوز تزریق شده است، تصریح کرد: روز گذشته 2 هزار نمونه در استان انجام شد.

 

وی همکاری ادارات و نهادها در اجرای طرح واکسیناسیون را کمک به مطلوب شدن شرایط خواند و گفت: انتظار می‌رفت آموزش و پرورش در تأمین نیروی انسانی و تجهیزات برای واکسیناسیون پرسنل خود همکاری می‌کرد تا گروه معلمان سریعتر واکسینه می‌شد.

محمدطاهر طیب‌زادگان نیز از نگاه آماری به وضعیت کرونا در شهرستان پرداخت و گفت: چیزی که مشهود است موارد بستری نسبت به پیک قبل به شدت روند افزایشی دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه افزود: درباره آمار مرگ و میر فعلا نمی توان اظهار نظر کرد چون هفته بعد معلوم می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه در این موج آمار ما را گول می‌زند، ادامه داد: بخش زیادی از بستری‌ها موقتی است روزانه تا 100 نفر برای دارو مراجعه و روال درمان را در منزل طی می‌کنند.

طیب‌زادگان گفت: تعطیلی اگر درست اجرا نشود قطعا نتیجه اثربخش نخواهد داشت.بستن مبادی ورودی در حالی که اصناف فعالیت دارند اعمال محدودیت نیست، مصوبات باید 100 درصد اجرا شوند.

به گزارش فارس، در حالی که اساسا نشست‌ها فرصت گفتمان و بررسی ابعاد موضوع بوده و با بحث و تبادل نظر اعضا قلمداد می‌شود و باید با بررسی ضعف ها و آسیب شناسی، برای رفع مشکلات بحث و تبادل نظر و سرانجام تصمیم‌گیری شود اما به نظر می‌رسد وقت ستاد کرونا به تشریح مطالبی گذشت که شاید در شرایط فعلی ضرورت کمتری داشت. تقدیر و تشکرها پیشروی کرونا را مهار نمی‌کند، برنامه‌ریزی دقیق، سخت‌گیری بیشتر و بسیج همه جانبه برای کنترل شعله‌های سرکش کرونای دلتا لازم است.

 

انتهای پیام/82016
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول