اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

محورهای ملی کهگیلویه و بویراحمد نیازمند اعتبار/ لزوم توجه مجموعه وزارت تعاون به طرح‌های نیمه‌تمام راه

کهگیلویه و بویراحمد طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمامی در حوزه راه دارد که در صورت به نتیجه رسیدن، به کاهش مسیر تردد سایر استان کمک می‌کند.

محورهای ملی کهگیلویه و بویراحمد نیازمند اعتبار/ لزوم توجه مجموعه وزارت تعاون به طرح‌های نیمه‌تمام راه

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هفته گذشته به کهگیلویه و بویراحمد سفر کردند تا با بررسی وضعیت استان، در حوزه‌های مختلف اقتصادی سرمایه‌گذاری و طرح‌های نیمه‌تمام استان را به سرانجام برسانند.

یکی از حوزه‌هایی که این مجموعه می‌تواند سرمایه‌گذاری کند راه‌ها است، طرح و پروژه‌هایی که اکثرا ملی هستند و به نتیجه رسیدن آنها در کاهش بار ترافیکی سایر استان و همچنین کاهش مسیر تردد موثر است.

پژمان نیک‌اقبالی با اشاره به پروژه‌های حوزه راه، گفت: جاده یاسوج_ اقلید یکی از پروژه‌های استان است، ۳۷ کیلومتر این مسیر در حوزه استحفاظی کهگیلویه و بویراحمد است و با اتصال اقلید به یزد می‌تواند به عنوان جاده طریق‌الرضا مسیر اهواز به مشهد را کوتاه کند.

 مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ابتدای این محور تقاطع غیر هم‌سطح مهریان که بسیار نقطه حادثه‌خیزی است و چند ماه پیش کلنگ‌زنی شد وجود دارد این پروژه مسیر اصفهان به اقلید را متصل می‌کند. ۲۹ کیلومتر از این مسیر مانده که به ۳۶۶ میلیارد تومان نیاز دارد در صورت تامین اعتبار تقاطع غیر همسطح طی دو سال و کل پروژه تا ۱۴۰۴ به اتمام می‌رسد.

این مسئول به دیگر  محور مهم استان یعنی  بابامیدان_ یاسوج_ سمیرم اشاره کرد و یادآور شد: ۹۵ کیلومتر از  این پروژه از یاسوج تا پل خرسان( محدوده استان و چهارمحال و بختیاری) در محدوده استان است ۲۸ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده، ۲۰ کیلومتر در حال احداث بوده و ۴۷ کیلومتر پروژه مانده که با توجه به احداث پل بزرگ و ۳۶.۵ کیلومتر تونل به ۱۰۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا محور در کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از  این طرح به آزادراه لردگان متصل می‌شویم، گفت: محور پاتاوه_ دهدشت دیگر پروژه مهم استان است در صورتی که ظرف چند ماه آینده به بهره‌برداری برسد ۵۰ درصد بار ترافیکی خوزستان و ۷۰ درصد بار ترافیکی بوشهر به استان منتقل می‌شود که می‌طلبد محورهای استان چهار خطه شوند.

نیک‌اقبالی محور یاسوج_ شیراز را از محورهای حیاتی استان دانست و عنوان کرد: بزرگراه یاسوج_ شیراز به طول ۳۲ کیلومتر در حال احداث است ۱۵ کیلومتر احداث شده ۸ کیلومتر و در دست احداث است دو قطعه جدید این محور به مناقصه رفته و در صورت تامین اعتبار ۳۰۰ میلیاردی، پروژه تا ۱۴۰۱ چهار خطه می‌شود.

وی در پایان سخنان خود عنوان کرد: محور یاسوج_ سی‌سخت به طول ۳۰ کیلومتر، دیگر پروژه استان است ۱۴ کیلومتر این مسیر به بهره‌برداری رسیده و ۱۱ کیلومتر در حال اجرا است ۳۵۰ میلیارد تومان برای افتتاح این پروژه که دو مرکز شهر را به هم متصل می‌کند، مرکز گردشگری بسیار مهمی است و برای اتصال استان به آزادراه حیاتی است نیاز است.

این پروژه‌ها در نشستی با حضور هیئت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی شد. غلامرضا پناه معاون توسعه مدیریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به همکارانش با تشریح شرایط و مشکلات این استان گفت: هر کمکی که به استان شود جهاد و ایثار است. مردم این استان برای نظام و انقلاب کم نگذاشتند.

وی با اشاره به پروژه‌های راه و اینکه اکثر این پروژه‌ها ملی است به محور یاسوج_ لردگان_ اصفهان اشاره کرد و گفت: اغلب تصادفات منجر به فوت یا قطع عضو در این محور صورت می‌گیرد.

پناه با بیان اینکه ۲۶ درصد کالاهایی که از بندر بوشهر به کشور وارد می‌شوند، از این استان می‌گذرد افزود: مسیر یاسوج_ لردگان_ اصفهان یک جاده ملی است اما تلفات آن برای مردم این استان است.

وی با بیان اینکه هر کمکی به جاده‌های این استان شود به جان انسان‌ها کمک شده، خاطرنشان کرد: جاده یاسوج_ اقلید می‌تواند تحولی به سمت استان یزد ایجاد کند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول