اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

سیمای مبادی ورودی دهدشت در آستانه تحولی بزرگ/تدبیری به رنگ امیدآغاز شد

با آغاز عملیات آسفالت ورودی دهدشت از سمت طولیان تحقق وعده‌های ساماندهی سیمای آشفته مبادی ورودی دهدشت رنگ و روی امید گرفت.

سیمای مبادی ورودی دهدشت در آستانه تحولی بزرگ/تدبیری به رنگ امیدآغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، مبادی ورودی می‌تواند تجلی هویت و فرهنگ هر منطقه و شهر باشد.نقش ورودی شهرها در نگاه اول گردشگر و هر مسافری در بدو ورود بسیار مهم و انکارناپذیر است.

 ورودی شهر که ویترینی از فضای درون آن شهر است باید بر اساس ضوابط و اصول هنری به گونه‌ای باشد که به عنوان پیشانی یک شهر با جذابیت تمام زیبایی و ویژگی‌های منحصر بفرد خود را به رخ نظاره کنندگان بکشد و حس تعلق را برای ساکنان به وجود بیاورد.

دروازه‌های شهر دهدشت از چهار مسیر به روی مسافران و گردشگران باز است؛ ورودی از جاده طولیان، ورودی از جاده سوق، ورودی از جاده بهبهان و ورودی از جاده چرام.

وضعیت نا به سامان و آشفته مبادی ورودی طی سال‌ها ضمن ترسیم سیمای زشت مشکلات عدیده‌ای از جمله وقوع تصادفات مرگبار در ورودی‌ها به همراه داشت.

مشکلات ورودی‌های دهدشت بارها در خبرگزاری فارس انعکاس یافت و قول و وعده‌های مسؤولان یکی پس از دیگری در انتظار تحقق بود.

حالا عزم مسؤولان برای ساماندهی ورودی‌ها جزم شده و با آغاز عملیات آسفالت ورودی پر ترافیک طولیان امیدها برای پایان بدریختی مبادی ورودی شهر زنده شده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ورودی‌های شهر دهدشت به خبرنگاارن گفت: بنا داریم امسال بصورت ویژه ورودی‌های شهر دهدشت را در برنامه کار قرار دهیم.

پژمان نیک‌اقبالی اضافه کرد: برای ورودی دهدشت ـ چرام ۶۰ میلیارد ریال در دو شهرستان کهگیلویه و چرام به این موضوع اختصاص داده شده است.

نیک اقبالی از اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل ورودی دهدشت ـ سوق خبر داد و گفت: برای ساماندهی این ورودی، هم تا کنون ۱۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد.

وی ورودی دهدشت - بهبهان را یکی از ورودی‌های مهم شهرستان کهگیلویه عنوان کرد و افزود: با تکمیل جاده ملی پاتاوه - دهدشت، ساماندهی ورودی دهدشت از سمت بهبهان نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که کار ساماندهی و ۴ خطه کردن این مسیر هم در دستور کار است و بزودی پیمانکار برای ساخت باند دوم این محور انتخاب و عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

 

عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار در بازدید از طرح ساماندهی ورودی دهدشت از سمت طولیان با بیان اینکه این طرح سال‌ها نیمه کاره رها شده بود گفت: ساماندهی این مسیر از ورودی شهر دهدشت تا سه راهی طولیان تا دو ماه آینده تکمیل و تحویل می شود.

علیرضا اتابک فرماندار شهرستان کهگیلویه هم به اهمیت اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: مسیر ورودی دهدشت از سمت طولیان سالانه شاهد تصادفات زیادی بود که با اجرای این طرح شاهد کاهش چشمگیر تصادفات و تسهیل در رفت و آماد مردم خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از طرح ساماندهی ورودی دهدشت ـ طولیان به اهمیت ساماندهی ورودی‌های شهر دهدشت اشاره کرد و گفت: ساماندهی ورودی‌های شهر دهدشت از خواسته‌های اساسی و نیاز مهم مردم این شهر است.

پژمان نیک اقبالی افزود: عملیات اجرایی این طرح به طول ۵ کیلومتر با پیمانکار جدید عقد قرارداد شده و ۱۰۳ میلیارد ریال نیاز اعتبار قرارداد است.

وی با بیان این که یکهزار و ۷۰۰ متر از این مسیر در سال‌های گذشته آسفالت شده است ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده و قول پیمانکار در هفته‌های آینده در این مرحله ۳ کیلومتر از مسیر آسفالت می شود و با اجرای این طرح بار ترافیکی زیاد و خطراتی که در این مسیر است کاهش می‌یابد.

نیک اقبالی ادامه داد: بعد از عملیات آسفالت مسیر، کار ساخت و تکمیل دو دهانه پل در مسیر نیز آغاز خواهد شد که در صورت تامین و تخصیص اعتبار مورد نظر تلاش می‌شود تا هفته دولت امسال این طرح تکمیل و زیر بار ترافیک رود.

انتهای پیام/82016
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول