اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

عدالت در 33 پروژه جهش تولید در کهگیلویه و بویراحمد/سهم شهرستان‌ها از بزرگترین تفاهم‌نامه اقتصادی استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عدالت در 33 پروژه جهش تولید رعایت شده و همه شهرستان‌های استان با توجه به پتانسیل و میزان پیشرفت فیزیکی در این طرح‌ها دیده شده است.

عدالت در 33 پروژه جهش تولید در کهگیلویه و بویراحمد/سهم شهرستان‌ها از بزرگترین تفاهم‌نامه اقتصادی استان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی سلحشوری در خصوص بزرگترین تفاهم‌نامه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان حدود 65 پروژه تهیه و به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شد که براساس شاخص‌ها 33 پروژه انتخاب و به استاندار ابلاغ و هفته گذشته هم تفاهم‌نامه این پروژه‌ها که عمرانی و اقتصادی و در بخش‌های آب و کشاورزی، صنعت و معدن و انرژی است منعقد شد.

وی بیان کرد: با اختصاص اعتبارات ملی و استانی تا پایان امسال همه این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسند. مقرر شد برای این تعداد پروژه 62.5 میلیارد تومان اعتبارات ملی، 84 میلیارد اعتبارات استانی، 275 میلیارد از بودجه شرکت‌های دولتی منظور شده که جمع اعتبارات زیرساخت‌ها 422 میلیارد تومان است، ضمن اینکه 55 میلیارد تومان تسهیلات بانکی سرمایه در گردش و 658 میلیون تومان سرمایه ثابت در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یک لحظه روند پیشرفت این پروژه‌ها متوقف نمی‌شود، افزود: تخصیص این پروژه‌ها 100 درصدی است و همزمان با پیشرفت فیزیکی تخصیص آزاد و در اختیار دستگاه‌های اجرایی مربوطه قرار می‌گیرد.

این مسوول با اشاره به رصد همه پروژه‌ها گفت: 33 پروژه جهش تولید همزمان در 5 سایت مقام معظم رهبری، سایت رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و سایت دکتر واعظی به صورت آنلاین رصد می‌شود و میزان پیشرفت و مشکلات بررسی خواهد شد.

سلحشوری با اشاره به اشتغال 13 هزار و 200 نفری در پروژه‌های جهش تولید گفت: بیشترین میزان اشتغال در 12 پروژه حوزه کشاورزی است، همچنین 9 پروژه میراث فرهنگی با سرمایه‌گذاری 103 میلیاردی و اشتغال 552 نفر، 6 پروژه صنعت با حجم سرمایه‌گذاری 651 میلیارد و اشتغال 388 نفر، یک پروژه بخش آب منطقه‌ای با 3 هزار نفر شغل و 29 میلیارد تومان اعتبار، 3 پروژه شهرک صنعتی یک هزار و 300 نفر اشتغال از جمله پروژه‌های اشتغالزای جهش تولید است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: عدالت در 33 پروژه جهش تولید رعایت شده و تمام شهرستان‌ها با توجه به پتانسیلی که داشتند در این طرح‌ها دیده شده است.تعداد پروژه‌های شهرستان بویراحمد 6 پروژه با 518 نفر اشتغال، 4 پروژه در کهگیلویه با 607 نفر اشتغال و 6 پروژه در گچساران با 727 نفر تعریف شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان بهمئی 3 پروژه با 393 نفر اشتغال، چرام دو پروژه و 115 نفر اشتغال، باشت 4 پروژه 3 هزار و 982 نفر اشتغال، لنده یک پروژه 15 نفر اشتغال و شهرستان‌های مارگون و دنا هر کدام با یک پروژه و اشتغال 400 و 150 نفری پروژه‌های جهش تولید در استان هستند، ضمن اینکه 5 پروژه پرورش زنبور، دام و طیور در سطح استان دیده شده که اشتغال این طرح 5 هزار و 395 نفر است.

انتهای پیام/82024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول