اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

روند بستری بیماران کرونایی در گچساران کاهش یافت

فرماندار گچساران گفت: با توجه به حساسیت‌هایی که ایجاد شد هم اکنون روند بستری بیماران کرونایی در 2بیمارستان شهید رجایی و نفت کاهش یافته است.

روند بستری بیماران کرونایی در گچساران کاهش یافت

علی خوانپایه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد:از زمان شیوع ویروس کرونا در اسفندماه سال گذشته تا اواخر اردیبهشت ماه این بیمار یدر گچساران به خوبی  کنترل شد به طوری که74 شهروند گچسارانی به این ویروس مبتلا شد.

 وی  ادامه داد:با آغاز موج دوم ویروس کرونا و گسترش شیوع آن از خردادماه تا کنون محدودیت‌هایی به جهت کنترل و جلوگیری از گسترش این بیماری در شهرستان اعمال شد.

 فرماندار گچساران با بیان اینکه از زمان شیوع  ویروس کرونا در اسفندماه سال گذشته تاکنون  بیش از ۳۶جلسه با بیش از ۳۰۰مصوبه برگزار و اجرایی شد، افزود:  یکی از دلایلی که موجب شد وضعیت این شهرستان از ماه گذشته تاکنون  قرمز اعلام شود همسایگی با استان‌های همجوار از جمله خوزستان و بوشهر بوده است که به دلیل مراودات  بین این شهرستان و استان‌ها  موجب افزایش آمار افراد مبتلا به  ویروس کرونا شد.

وی ادامه داد: وجود نیروهای کار غیربومی در شرکت نفت، سدچم شیر و پتروشیمی گچساران و دیگر صنایع از موارد افزایش افراد مبتلا به کرونا در این شهرستان است.

خوانپایه با بیان اینکه فعالیت مجدد صنوف پرخطر و پرریسک، شرکت در مراسم عروسی و عزا، از سرگیری زندگی عادی، رعایت نکردن پروتکل بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، استفاده نکردن از ماسک و دستگش و حضور در مکان‌های عمومی و شلوغ  از دیگر عوامل افزایش  افراد مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان است.

 خوانپایه ادامه داد: برای جلوگیری از گسترش و انتشار ویروس کرونا یک هفته صنوف پرریسک مانند آرایشگاه ها، قهوه‌خانه‌ها، گیم نت‌ها باشگاه‌های ورزشی به مدت یک هفته تعطیل شده که در حال حاضر صنف ارایشگران با رعایت پروتکل بهداشتی فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون رستوران ها و کافی شاپ ها شهرستان به صورت بیرون بر فعالیت می‌کنند،  افزود: تالارها، باغ‌ها و مراکز تجمعی تا اطلاع ثانوی همچنان تعطیل  هستندو براساس مصوبه ستاد تا زمانی که وضعیت قرمز اعلام شده محدودیت هایی در شهرستان وجود دارد.

فرماندار گچساران اذعان کرد: خوشبختانه با عامال محدودیت در شهرستان مشاهده می‌شود که بیش از ۸۵ درصد از شهروندان  فاصله گذاری اجتماعی را  رعایت و از وسایل محافظت شخصی مانند ماسک  و دستکش در مکان‌های عمومی استفاده می‌کنند.

وی افزود:  با توجه به حساسیت‌هایی که ایجاد شد هم اکنون روند بستری بیماران کرونایی در 2بیمارستان  شهید رجایی  و نفت کاهش یافته است.

فرماندار گچساران با بیان اینکه برای بستری بیماران کرونایی در شهرستان مشکل فضا نداریم، گفت: ادامه داد: بخشی از مشکلات در بحث  کمبود پزشک است.

خوانپایه بیان کرد: اکنون ۴۸ نفر در بیمارستان شهید رجایی و بیمارستان نفت بستری هستند ۴ نفر در ای سی یو هستند دو نفر از باشت و دو نفر از گچساران هستند  که حال عمومی این بیماران خوب است

 خوانپایه ادامه داد: اگر شرایط به سمت بحرانی سوق پیدا کنند یک بیمارستان صحرایی در نظر گرفته شده است.

به گزارش فارس، به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تا روز گذشته، ۳۸ بیمار کرونایی در استان جان خود را از دست دادند که بیشترین قربانیان مربوط به شهرستان گچساران با ۱۵ مورد است.

انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول