اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

انجام پیشرفته‌ترین جراحی عصب مغزی برای نخستین بار در کهگیلویه و بویراحمد

برای نخستین بار عمل جراحی آزادسازی عصب پنجم مغزی در بیمارستان دهدشت انجام شد.

انجام پیشرفته‌ترین جراحی عصب مغزی برای نخستین بار در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، برای نخستین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد عمل آزاد سازی عصب پنجم مغزی توسط پزشک متخصص بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت با موفقیت انجام شد.

متخصص جراحی مغز و اعصاب بیمارستان امام خمینی(ره) در خصوص این عمل اظهار داشت: بیمار خانم ٦٧ ساله با سابقه ١٢ سال درد حنجره و شدید به بیمارستان مراجعه کرد و کارهای تشخیص آغاز شد.

 

وی اضافه کرد: این بیمار علائم اختلال در صحبت کردن، غذاخوردن، درد شدید و ناتوان کننده سمت راست صورت داشت که موارد مقاوم به درمان دارویى این بیمارى (تریجمینال نورالژیا) با روش جراحى میکروسکوپیک و برداشتن فشار از روى عصب پنجم مغزى درمان مى شوند.

متخصص جراحی مغز و اعصاب افزود: در این عمل جراحى با برش کوچک و ایجاد سوراخ کوچک در جمجمه در پشت گوش بیمار در سمت دردناک صورت دسترسى به اعصاب مهم مغزى صورت گرفت و فشار از روى عصب مذکور برداشته شد.

وی در ادامه در خصوص عوارض احتمالی این عمل تصریح کرد: از عوارض احتمالى و مهم این عمل جراحى، فلج صورت و از دست دادن شنوایى است ولی خوشبختانه این بیمار بعد از عمل جراحى بدون هیچ عارضه و نقص عصبى بیدار و هوشیار است همچنین درد صورت بیمار کامل برطرف شده و قادر به غذا خوردن و صحبت کردن است.

سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت نیز در ادامه گفت: این عمل جراحی نیازمند پیشرفته‌ترین وسایل از جمله میکروسکوپ و وسایل ظریف جراحی مغز بود که تمام این تجهیزات پزشکی در اتاق عمل بیمارستان وجود داشت.

یارنسب گفت: شایسته است از جراح توانمند و حاذق بیمارستان جناب آقای دکتر براتی و تیم درمانی همراه ایشان در اتاق عمل و بخش جراحی مغز و اعصاب قدردانی نماییم که این موفقیت بزرگ را برای اولین بار در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد انجام و برگ زرینی در افتخارات بیمارستان امام خمینی(ره) رقم زده شد.

انتهای پیام/۸۲٠۱۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول