اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

زلزله‌هایی که تن کهگیلویه و بویراحمد را می‌لرزاند و سیاسی‌کاری مسوولان!

ثبت دومین مورد زلزله ۵.۲ ریشتری در استان بیانگر زلزله‌خیز بودن کهگیلویه و بویراحمد دارد.

زلزله‌هایی که تن کهگیلویه و بویراحمد را می‌لرزاند و سیاسی‌کاری مسوولان!

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نسیم راوند فعال رسانه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد طی یادداشتی به زلزله‌خیز بودن کهگیلویه و بویراحمد و بافت فرسوده شهرستان گچساران اشاره کرده و آورده؛ پس از زلزله شدید ۵.۲ ریشتری اردیبهشت سال ۹۷ شهرستان بویراحمد که خسارات زیادی به منازل و خانه‌های روستایی این شهرستان وارد کرد امروز هم برا دومین بار زلزله‌ای به همین بزرگی دوگنبدان دیگر شهرستان این استان را لرزاند.

ثبت دومین زلزله ۵.۲ ریشتری و چندین و چند پس لرزه دیگر همه بیانگر زلزله خیز بودن کهگیلویه و بویراحمد است و اینکه مردم این استان باید به غرش ناگهانی زمین عادت کنند.

زلزله‌ها در کهگیلویه و بویراحمد تمامی ندارد اما آنچه در این میان نگران کننده است بافت فرسوده و ساخت و سازهای غیراصولی است که جان مردم در مناطق مختلف این استان خصوصا گچساران را تهدید می‌کند.

عدم نظارت متولیان موجب ساخت و سازهای غیراصولی در مناطق این استان شده و پس از هر زلزله‌ای چه بزرگ و چه در مقیاس ریشتر پایین دلمان می‌لرزد که نکند اتفاقی برای کسی رخ دهد.

بافت‌های فرسوده و ساخت و سازهای غیراصولی خصوصا در گچساران در لابه‌لا سیاسی‌کاری در این شهرستان پنهان شده و برای کسی هم مهم نیست چه بلایی سر آنهایی که در این بافت‌ها ساکن هستند می‌آید.

انتظار می‌رود با توجه به زلزله‌هایی که اکثر اوقات تن کهگیلویه و بویراحمد را می‌لرزاند مسوولان به خود بیایند و به دور از فضای سیاسی و سیاسی‌کاری به فکر بافت‌های فرسوده باشند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول