اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

قابلیت‌های گردشگری در کهگیلویه شکوفا شود

امام جمعه دهدشت گفت: برای رونق و شکوفایی گردشگری در شهرستان قابلیت‌های موجود مورد استفاده قرار گیرد.

قابلیت‌های گردشگری در کهگیلویه شکوفا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در دیدار رئیس و کارکنان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اظهار داشت: حفظ آثار گذشتگان برای پندگیری آیندگان مورد تأکید پیامبر اسلام بوده است و نسبت به حفاظت از آثار تاریخی توصیه‌هایی داشتند.

امام جمعه شهرستان کهگیلویه(دهدشت)تصریح کرد: در قرآن کریم نیز بحث گردشگری و توصیه به سفر در قالب جملاتی همچون «سیرو» یا «الم سیروا»  بیان شده است.

وی با بیان اینکه تاریخ برای عبرت است و زندگی گذشتگان برای آیندگان درس دارد، ادامه داد: بازدید از میراث فرهنگی و گردشگری عبرت از ظلم حاکمان گذشته و یا درس اخلاق از رافت آنهاست.

وحدانی‌فر تصریح کرد: حفظ آثار گذشتگان برای پندگیری آیندگان ضروری است، هویت به عنوان شناسنامه نباید به فراموشی سپرده شود  زیرا ملتی که هویت خود را فراموش کند نمی‌تواند خود را عرضه کند.

وی با اشاره به اینکه گردشگری سلامت در استان‌های خوزستان، آذربایجان و شیراز جایگاه خود را پیدا کرده است و یا از ظرفیت کویر در رونق گردشگری یزد استفاده شده است، گفت: در شهرستان قابلیت‌های گردشگری خوبی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر از صنعت، کشاورزی و خدمات به سه ضلع مثلث توسعه در دنیا نام برد و افزود: صنعت گردشگری در اقتصاد مقاومتی و جهش تولید حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: اقتصاد ما گروگان نفت است صنایع دستی و گردشگری سلامت را به عنوان شاخصه مهم می‌توان جایگزین و زمینه شکوفایی اقتصاد را فراهم کند.

وحدانی‌فر حفاظت و‌ حراست از آثار فرهنگی را ضروری خواند و با اشاره به اهمیت رسانه در صنعت گردشگری گفت: بلادشاپور آثار خوبی دارد اما آنطور که باید معرفی نشده است و قلعه تاریخی دیشموک نیز حال و روز ناخوشی دارد.

انتهای پیام/82016

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول