اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

فارس من| سفر به «پایتخت طبیعت» با چشم‌انداز زباله و نخاله/دستگاه‌هایی که با رسیدن نوروز در خوابند

با همه این زیبایی‌ها و موهبت‌هایی که خداوند به یاسوج داده است اما هم از سوی مردم و هم از جانب مسوولان توجهی به این ظرفیت عظیم گردشگری نمی‌شود و هر کجای این شهر که پای می‌گذاریم انباشته از زباله و نخاله است.

فارس من|  سفر به «پایتخت طبیعت» با چشم‌انداز زباله و نخاله/دستگاه‌هایی که با رسیدن نوروز در خوابند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شهر یاسوج از سال‌ها پیش به نام پایتخت طبیعت ایران نام گرفته و همه این شهر را با طبیعت و زیبایی و جنگل و رود و آبشار می‌شناسند، شهری که مقصد گردشگری مردم جنوب و جنوب غربی کشور شده و هر ساله تعداد زیادی مسافر و گردشگر یا به این شهر سفر کرده و یا که از آن گذر می‌کنند.

شهر یاسوج از زیبایی‌های طبیعی چیزی کم ندارد و خداوند هر آن چه که لازم بوده از زیبایی و نقش و نگار طبیعی به این شهر ارزانی داشته است. شهری که از همه سو جنگل‌های زیبای بلوط آن را احاطه کرده و از وسط آن رودخانه‌ای زیبا به نام بشار مثل ماری خوش خط و خال عبور می‌کند موهبتی که خیلی‌ها در کشور آرزوی داشتن آن را دارند.

با همه این زیبایی‌ها و موهبت‌هایی که خداوند ارزانی داشته متاسفانه هم از سوی مردم و هم از جانب مسوولان توجهی به این ظرفیت عظیم گردشگری نمی‌شود و هر کجای این شهر که پای می‌گذاریم انباشته از زباله و نخاله است.

زباله‌ها و نخاله‌هایی که در روز روشن در کنار جاده‌ها و در ورودی‌های شهر ریخته می‌شود و امروز با وضعیت فعلی دیگر نباید یاسوج را پایتخت طبیعت نامید بلکه پایتخت زباله و نخاله نامی است که می‌توان بر آن گذاشت.

ورودی‌های شهر را از چهار سو چه از سمت اصفهان چه از جانب شیراز و چه از محور بابامیدان و چه در جاده یاسوج-اقلید که بنگری آکنده از زباله و نخاله‌هایی است که بدون هیچگونه مشکل و واهمه‌ای از سوی افراد و حتی دولتی‌ها در کنار جاده تخلیه می‌شوند.

به گزارش فارس؛ یکی از سوژه‌های سامانه فارس من به عنوان پل ارتباطی میان مردم و خبرگزاری این است که «از ورودی‌های نامناسب یاسوج گزارش تهیه کنید».

و در ادامه آمده است: شهر یاسوج ملقب به پایتخت طبیعت ایران یک از شهرهای گردشگرپذیر در دامنه‌ رشته کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس است که از 2 سمت جنوب و غرب دارای 2 مبادی ورودی است که به‌ خوبی ساماندهی نشده‌اند.

برای پی بردن به چرایی این وضعیت بد در ورودی‌های شهر یاسوج به سراغ مهران مسعودی مدیر راهداری شهرستان بویراحمد رفتیم و از وی پرسیدیم چرا وضعیت این گونه است.

مدیر راهداری شهرستان بویراحمد با بیان این که به ایام نوروز نزدیک می‌شویم و همه دستگاه‌ها باید به وظیفه خود جهت آماده‌سازی شهر و دیارمان برای پذیرایی از مهمانان و مسافران اقدام کنند با ابراز تاسف از عدم همکاری برخی دستگاه‌ها گفت: راهداری به جای اینکه به وظایف اصلی خود مثل لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خط‌کشی جاده‌ها، ساماندهی جاده‌ها، آسفالت و روکش جاده‌ها و تمیز کردن علائم راهنمایی و رانندگی و تمیز کردن تونل‌ها بپردازد بکار دیگری یعنی جمع‌آوری زباله و نخاله مشغول شده است.

 

وی با ابراز تاسف از این که چرا باید راهداری در یک روز 600 تن نخاله ساختمانی در مبادی ورودی شهر یاسوج جمع‌آوری کند، افزود: تنها مرکز استانی در کل ایران هستیم که جایگاه دفن نخاله‌ و پسماند ساختمانی نداریم و برای شهری گردشگرپذیر مثل یاسوج عیب بزرگ است.

مسعودی افزود: مشکل ما فقط مردم نیستند بلکه در کنار جاده‌ها و در مبادی ورودی و خروجی شهر گاه زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها دیده می‌شود که فاجعه است.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بویراحمد در پاسخ به این سؤال که مقصر اصلی را چه کسانی می‌دانید اظهار کرد: چرا باید از بین این همه دستگاه مسوول از شهرداری گرفته تا بهداشت محیط و و سایرین تنها محیط زیست همکاری کند، چرا مسوولان بهداشتی استان پی‌گیر این فاجعه در ورودی شهر یاسوج نیستند شهرداری یاسوج کجاست و دهیاری‌ها چه وظیفه‌ای در قبال این مشکل دارند.؟

انتهای پیام/82009/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول