اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

فارس من| 2 دلیل گرانی بلیط پرواز تهران-یاسوج/ سفرهای ضروری دولتی‌ها هم با مشکل مواجه شده است

پس از 29 بهمن ماه 1396، علاوه بر اینکه پروازهای یاسوج فشل شده، قیمت بلیط هواپیما از مسیر یاسوج به تهران و بالعکس نیز سرسام آور افزایش یافته به نحوی که صدای مسافران و مردم را درآورده است.

فارس من|  2 دلیل گرانی بلیط پرواز تهران-یاسوج/ سفرهای ضروری دولتی‌ها هم با مشکل مواجه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اگر از استان کهگیلویه و بویراحمد در همه سال‌های اخیر به عنوان استانی محروم و عقب مانده از توسعه یاد شده شاید یکی از مهم‌ترین دلایل آن به بن‌بستی است که استان در آن گرفتار شده است.

خوشبختانه در یک دهه اخیر به خصوص در اوایل این دهه که استان به کارگاه عمرانی تبدیل شده بود بسیاری از بن‌بست‌ها شکسته شد و دیدیم که چگونه محورهای حیاتی استان مثل محور یاسوج بابامیدان و یا محور یاسوج به شیراز و یاسوج به اصفهان با همت جهادی در دولت نهم و دهم بازگشایی شدند.

اما با این وجود باز هم استان آن گونه که باید از بن‌بست خارج نشده چرا که شرط خروج از بن‌بست تنها ایجاد جاده‌های عادی و معمولی نیست بلکه استان نیاز به آزادراه و بزرگراه دارد که در حال حاضر چنین وضعیتی وجود ندارد.

استان از نظر زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی و ریلی نیز استانی محروم و عقب مانده‌ به نسبت سایر استان‌هاست که باید این وضعیت تغییر کند.

متاسفانه با سقوط هواپیمای تهران- یاسوج در 29 بهمن ماه دو سال قبل همان کوره امیدی هم که به مسافرت هوایی بود در استان از بین رفت و پروازهای یاسوج تقریبا فشل و نیمه جان شد و همین موجب فرار سرمایه‌گذاران از استان می‌شود.

علاوه بر این که پروازهای یاسوج مرکز استان فشل شده قیمت بلیط هواپیما و سفر از یاسوج به تهران و بالعکس نیز سرسام‌آور شد به نحوی که صدای مسافران و مردم را درآورده است.

به گزارش فارس، یکی از سوژه‌های سامانه فارس من به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسوولان «قیمت بلیط هواپیمای یاسوج به تهران را نظارت کنید» است.

در ادامه این سوژه مردمی آمده است: قیمت سرسام آور بلیط هواپیما از پایتخت طبیعت ایران به پایتخت سیاسی ایران متناسب با درآمد مردم این شهرستان محروم و بدون صنعت نیست و حتی قابل مقایسه با پروازهای شیراز به تهران که از نظر مسافت از مسیر هوایی یاسوج به تهران بیشتر نیست و هیچگونه همخوانی با جیب این خطه محروم ندارد.

لازم به ذکر است که یاسوج بدلیل نامگذاری پایتخت طبیعت ایران از ظرفیت بالای گردشگری برخوردار است و مسلما قیمت سرسام آور نرخ بلیط هواپیما مانع رونق گردشگری و وابستگی بیش از پیش اقتصاد کشور به نفت و همچنین نادیده گرفتن ظرفیت گردشگری منجر خواهد شد.

به گزارش فارس؛ برای پیگیری این موضوع به سراغ حشمت‌الله صمیمی‌دوست معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد رفتیم و از وی پرسیدیم که آیا نرخ بلیط هواپیما و مسافرت از یاسوج به تهران و بلعکس همخوانی دارد که در پاسخ گفت: متاسفانه این قیمت روی سفرهای هوایی حتی کارکنان دولت و دستگاه‌ها نیز اثر گذاشته و بسیاری از دستگاه‌ها در مواقع ضروری هم نمی‌توانند با چنین قیمتی رفت و آمد کنند.

وی گفت: استانی که در حال گذر از مشکلات است و باید رو به سوی توسعه حرکت کند باید ویژه مورد توجه قرار گیرد و ما هم از مسوولان در مرکز انتظار داریم که نسبت به تعدیل این قیمت‌ها همکاری کنند.

در ادامه به سراغ عزیر فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد رفتیم و او هم در پاسخ گفت: این نرخ توسط شرکت هواپیمایی ماهان تعیین شده و استان نمی تواند در مورد آن تصمیم‌گیری کند.

معاون عمرانی استاندار گفت: اما اگر مسافران تهران یاسوج و بالعکس بلیط هواپیما را پیش خرید کنند قیمت آن از 420 هزار تومان کمتر خواهد بود.

وی در ادامه گفت: یکی از مشکلات این است که پروازهای تهران یاسوج و بالعکس بیشتر اوقات با کمترین ظرفیت صورت می‌گیرد و همین عدم استقبال از پرواز هوایی موجب شده شرکت هواپیمایی قیمت را بالا ببرد در صورتی که از پروازها استقبال شود قیمت تا 300 هزار تومان هم کاهش خواهد یافت.

فیلی از تلاش‌های استاندار جهت راه‌اندازی روزانه پروازهای تهران یاسوج خبر داد و گفت: مسوولان استان بیکار ننشسته‌اند و دائم در تلاشند تا وضعیت بهتر شود.

انتهای پیام/82009/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول