اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

5700 هکتار از مراتع و مزارع گچساران به منظور مبارزه با آفت ملخ مهاجم سم‌پاشی شد

رئیس جهادکشاورزی گچساران گفت: از زمان مشاهده پوره ملخ تاکنون 5700 هکتار از مراتع و مزارع این شهرستان به منظور مبارزه با آفت ملخ صحرایی سم‌پاشی انجام گرفته است.

 5700 هکتار از مراتع و مزارع گچساران به منظور مبارزه با آفت ملخ مهاجم  سم‌پاشی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، پیش از ظهر امروز نشست شورای اداری شهرستان گچساران با ریاست فرماندار در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست سید عبدالوهاب پورالحسینی اظهار کرد: تاکنون هشت منطقه در شهرستان گچساران از جمله بی بی حکیمه 1 و 2، باباکلان، دشت آهوباز منطقه خشاب،  لیشتر، پاکوه، ماهور باشت، دشت امام زاده جعفر، دژسلیمان و سرآب‌ننیز آفت ملخ صحرایی مشاهده شده است.

 وی ادامه داد:  در حال حاضر کار پایش و سم پاشی در مناطق مختلف شهرستان با حضور6 اکیپ و با استفاده از 6 دستگاه ماشین آلات کشاورزی شامل تراکتور و تریلر در گچساران  انجام می‌گیرد.

 رئیس جهادکشاورزی با بیان اینکه از زمان مشاهده پوره‌های ملخ‌های صحرایی مهاجم در گچساران بیش از 65 هزار هکتار از مراتع و اراضی گچساران توسط کارشناسان جهادکشاورزی عملیات پایش صورت گرفته است، گفت: هم‌اکنون 5700 هکتار از مراتع و مزارع این شهرستان به منظور مبارزه با آفت ملخ صحرایی سم‌پاشی انجام گرفته است.

 وی  با بیان اینکه  شب گذشته  200 هکتار از مراتع و مزارع منطقه دشت امامزاده جعفر، دژسلیمان و خربل پایش صورت گرفته اسـت، افزود: شب گذشته 30 هکتار از مراتع و مزارع این منطقه سم‌پاشی انجام شد.

پورالحسینی بیان کرد: ملخ‌های مهاجر صحرایی از بهمن ماه سال گذشته  از کشورهای حاشیه خلیج فارس و شبه جزیره عربستان  وارد کشور شده و تاکنون در برخی استان‌های کشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، بوشهر، فارس، جنوب خراسان جنوبی، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و حتی اردبیل و گلستان مشاهده شده‌اند.

پورالحسینی خاطرنشان کرد: شهرستان گچساران دارای 2هزار هکتار باغ و بیش از 20 هزار هکتار زراعت صیفی‌جات است که با وجود هجوم ملخ‌ها در منطقه این اراضی را تهدید می‌کند.

 انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول