اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

ماجرای بسته‌های پستی که به مقصد نمی‌رسد!

شهروندان برخی از مناطق اهواز از عدم دریافت بسته‌های پستی خود در منزل گِله‌مند هستند و می‌گویند: برای گرفتن بسته‌های خود مجبورند به ناحیه پستی محله مراجعه کنند.

ماجرای بسته‌های پستی  که به مقصد نمی‌رسد!

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، اگر چه اخیراً شرکت‌های خصوصی زیادی اقدام به حمل و نقل مرسولات شهروندان می‌کنند اما شرکت پست همچنان انتخاب اول بسیاری از افراد برای دریافت بسته‌ها بوده و از گذشته تا کنون حجم بسیار  زیادی  از مرسولات پستی توسط این شرکت انجام می‌شود.

اما این روزها در کلانشهر اهواز بسته‌های پستی مردم به مقصد نمی‌رسد و شهروندان مجبورند برای دریافت بسته‌های خود به ادارات پستی محله مراجعه کنند تا آنجایی که این معضل سبب شده است  مردم در این گرمای 50 درجه در صف‌های طولانی منتظر دریافت بسته خود باشند.

کارمندان نواحی پستی در پاسخ  به شهروندانی که از علت نرسیدن بسته‌های پستی خود به آدرس محل گِله‌مند هستند این جمله است، «دَر و زنگ منزل را زدیم کسی باز نکرد» و وقتی که شهروندان به ماموران پست می‌گویند: چرا تماس نگرفتید؟ پاسخ می‌دهند: وظیفه ما نیست تماس بگیریم.

البته مراجعه کنندگان معتقد هستند: با توجه به اینکه نارضایتی اغلب در بحث دریافت بسته‌های کوچک است و این بسته‌ها را  مامور پست با موتور سیکلت توزیع می‌کند احتمالاً گرمی هوا مانع توزیع مناسب و به موقع بسته‌ها می‌شود.

بسته‌های پستی به مقصد نرسید

یکی از شهروندان فاز 2 پادادشهر با ارسال تصویری از صف شهروندانی که برای دریافت بسته‌ خود به اداره پست محله مراجعه کرده‌اند، می‌گوید: دو برابر جمعیت تصویر در داخل اداره هستند، چون اداره پست مرسوله‌های مردم را به خانه آن‌ها نرسانده است! چرا باید مردم توی این گرما توی صف بایستند؟

شهروند مراجعه کننده دیگری می‌گوید: بنده هر گاه مرسوله داشتم، درِ منزل تحویل نگرفتم و همیشه مجبور شدم به اداره مراجعه کنم، و هر بار علت را سوال کردم، گفتند: در منزل آمدیم نبودیم در حالی که این واقعیت ندارد.

شهروند ساکن زیتون کارمندی اهواز نیز می‌گوید: از دو هفته گذشته بسته پستی‌ام به اهواز رسیده اما هنوز دریافت نکرده‌ام برای همین مجبور شدم حضوری به اداره پست مراجعه کنم.

دیگر شهروند اهوازی با توجه به اینکه مرتب از خدمات پستی استفاده می‌کند، می‌گوید: بنده مشتری همیشگی این وضعیت هستم، همه شهروندان شاکی هستند، پست موظف است بسته را درِ منزل تحویل دهد وقتی شاکی می‌شویم، می‌گویند: آمدیم! تماس هم گرفتیم پاسخ ندادید، یعنی همه مردم منزل نبودند؟ جالب اینکه این ترفندها را درپاسخ به همه مردم می‌گویند و مردم مجبور می‌شوند در این گرما به ادارت پست مراجعه و بعد از کلی معطلی بسته خود را تحویل بگیرند.

برخی آدرس‌ها و کدپستی‌ها باید اصلاح شود

حمیدرضا فضلعلی پور معاون فنی اداره کل پست استان خوزستان در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهارکرد: این مسأله باید موردی بررسی بشود و طیف را باید ببینم که به چه دلیل تبدیل به تعداد زیاد شده است، اکنون مشکل خاصی که نیاز به پیگیری داشته باشد نداریم.

وی با بیان اینکه دو شکل توزیع  بسته پستی داریم، افزود:  یک شکل به صورت پاکات و بسته‌های کوچک است که توسط هفت ناحیه پستی اهواز انجام می‌شود و شهروندان برای تحویل  و پیگیری بسته‌های خود کمترین مسافت را طی کنند.

معاون فنی اداره کل پست استان خوزستان گفت: بالای 98 درصد مرسوله‌های ما مربوط به بسته‌های بزرگی است که  که وزن‌های بالای 5 تا 10 کیلو وزن دارند وبه صورت متمرکز و توسط اداره پست مرکزی و به وسیله خودرو توزیع می‌شوند.

فضلعلی پور در رابطه با عدم دریافت بسته‌های بستی درب  منزل، بیان کرد: علت این مشکل مربوط به نحوه آدرس نویسی شهروندان است، مامور پست بر اساس آدرس و مشخصات دقیق همچنین پلاک شهرداری بسته‌ها را درب منزل تحویل می‌دهد.

وی عنوان کرد: برخی آدرس‌ها و کدپستی‌ها باید اصلاح شود، اکنون سیستم کدگذاری ما بر مبنای آدرس استاندار در حال انجام است و انتظار میرود شهروندان به سامانه کدپستی مراجعه و آدرس صحیح را درج و به فرستندگان بگویند که آدرس جدید این است.

فضلعلی پور افزود: زنگ آیفون عمدتاً در محلاتی که نارضایتی دارند کار نمی‌کند و  گاهی هم واقعاً جواب نمی‌‌دهند و می‌گویند: از آنجایی که توی این گرما برخی‌ها زنگ منزل را می‌زنند و مزاحمت ایجاد می‌کنند پاسخ نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه بسته‌ها و پاکت‌های کوچک طیف بیشتری توزیع را در پست  برمی‌گیرد، گفت: اگر شماره تماسی روی بسته وجود داشته باشد مامور پست وظیفه دارد با صاحب بسته تماس بگیرد.

 فضلعلی پور  با اشاره خدمات مستمر پست به شهروندان، عنوان کرد: هفته گذشته که به دلیل گرما همه دستگاه‌های استان تعطیل شد ماموران پستی هم در خطوط مبادله و هم در توزیع‌ها تمام وقت کار کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، اهواز به عنوان کلانشهر شش ناحیه پستی شامل، امانیه،  شهید کردونی، خرم‌کوشک، فاز دو پادادشهر، کوت عبدالله، پردیس و انقلاب است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول