اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

نظارت 90 اکیپ دامپزشکی بر ذبح دام عید قربان در خوزستان

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان گفت: 90 اکیپ نظارتی دامپزشکی ثابت و سیار در روز عید قربان، وظیفه بازرسی بهداشتی و ذبح شرعی را انجام می‌دهند.

نظارت 90 اکیپ دامپزشکی بر ذبح دام عید قربان در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ناصر عسکری‌فرد مدیرکل دامپزشکی خوزستان امروز در گفت‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: 90 اکیپ نظارتی دامپزشکی ثابت و سیار در روز عید قربان، وظیفه بازرسی بهداشتی و ذبح شرعی را انجام می‌دهند.

وی افزود: ذبح دام در روز عید قربان امسال در محل‌های از پیش تعیین شده و  کشتارگاه‌های دام استان انجام می‌شود و ناظران دامپزشکی استان برای بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در روز عید قربان از ساعت 6 صبح  تا 14 در این محل‌ها مستقر و آماده خدمت رسانی به مردم استان هستند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان عنوان کرد: همچنین اکیپ‌های سیار در کل استان برای انجام نظارت‌های بهداشتی رایگان، آماده اعزام به منازل و محل‌های درخواستی مردم هستند.

وی گفت: 120 نفر کارشناس دامپزشکی و 60 نفر روحانی ناظر بر ذبح شرعی در قالب 90 اکیپ نظارتی ثابت و سیار در روز عید قربان، بازرسی بهداشتی و نظارت شرعی را انجام خواهند داد.

عسکری‌فرد خاطرنشان کرد: با توجه به بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در چند شهرستان و ابتلای چندین نفر به این بیماری، به شهروندان توصیه می‌شود که از خرید دام دارای کنه چسبیده به قسمت‌های بدون مو و پشم جدا خودداری کنند.

وی اضافه کرد: شهروندان گوشت دام تازه ذبح شده را به مدت 24 ساعت و امحا و احشا آن را به مدت 48 ساعت در یخچال قرار داده و بعد مورد استفاده قرار دهند و از مصرف گوشت و جگر نیم پز جدا نیز خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان عنوان کرد: هم استانی‌های عزیز می‌توانند با تماس با شماره 06133361353 داخلی 206 الی 208 خواستار حضور بازرسان بهداشتی و شرعی در محل ذبح باشند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول