اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

در دومین روز جشنواره نیشکر چه گذشت؟

در دومین روز از برگزاری جشنواره برداشت نیشکر برنامه مختلفی در حوزه آموزش، ورزش، تفریح و‌... اجرا شد.

در دومین روز جشنواره نیشکر چه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در دومین روز از جشنواره ملی برداشت نیشکر (شکرستان ۱۴۰۱) که به میزبانی کشت و صنعت نیشکر امیر کبیر برگزار می‌شود، محسن عاشوری مدرس دانشگاه برای مدیران روابط عمومی واحدهای نیشکر، کارمندان، خبرنگاران، دهیاران جوامع محلی پیرامون نیشکر، کارگاه آموزش جوامع محلی و بازاریابی نیشکر برگزار کرد.

 

کارگاه بازاریابی نیشکر
عاشوری در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در این روش برقراری ارتباط از طریق بازاریابی علاوه بر اینکه فرصت مناسبی برای معرفی کردن فرد مورد نظر است سبب خواهد شد بازاریاب مشتریان خود را از طریق ارتباط کلامی و صدایی برای خرید نیشکر و محصولات جانبی ترغیب کند.
این مدرس دانشگاه با اشاره به اهداف برگزاری این کارگاه، افزود: برگزاری مستمر این کارگاه علاوه بر آشنایی جوامع محلی برای معرفی ظرفیت‌های موجود می‌تواند راهکارهای عملی با نگرش بازار ایران را نیز ارائه کند.

کارگاه هوش گردشگری

در ادامه، با توجه به اینکه یکی از محورهای مهم و کلیدی این جشنواره کمک به رشد و توسعه صنعت گردشگری روستاهای پیرامون واحدهای شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است، حسن ناصر رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان شادگان کارگاه هوش گردشگری را برای دانش‌آموزان مناطق روستایی پیرامون این واحدها برگزار کرد.

 

ناصر در حاشیه برگزاری این کارگاه، اظهار کرد: آگاهی و آشنایی کودکان با میراث فرهنگی و تاریخی سبب بالا بردن اطلاعات آن‌ها به گذشته شده و کودک با دانش بیشتری در مورد آینده اظهار نظر می‌کند.
وی افزود: هر چه کودکان و نوجوانان در معرض مراودات و مناسبات اجتماعی قرار بگیرد هوش گردشگری آن‌ها کنش و واکنش بهتری خواهد داشت.

دومین جشنواره عکس "قاب سبز"

دبیر اجرایی جشنوارهٔ قاب سبز یکی از رویدادهای جنبی جشنواره شکرستان با بیان اینکه تاکنون ۶۰۰ اثر توسط عکاسان استان به دبیرخانه جشنواره قاب سبز ارسال شد، اظهار کرد: از میان آثار، ۵۰ اثر به جشنواره راه پیدا کردند که این آثار در قالب نمایشگاهی در بخش جنبی دومین جشنواره ملی شکرستان در کنار آثار خوش‌نویسی رضا زدوار به نمایش گذاشته شد.
قاسم جم افزود: آثار برگزیده شامل سه عکس برتر و دو عکس شایستهٔ تجلیل از سوی هیئت داوران و انتخاب مجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در روز اختتامیه جشنوارهٔ شکرستان اعلام و از نفرات برگزیده تجلیل می‌شود.
دبیر اجرایی جشنوارهٔ قاب سبز در ادامه هیئت داوران را متشکل از سید مدیار شجاعی‌فر، محمد سواری و مصطفی غلام‌نژاد دانست و گفت: این آثار در روزهای آینده در قالب نمایشگاهی در اهواز نیز به نمایش گذاشته می‌شوند.

 

برنامه مفرح روز دوم 

در ادامه برنامه‌های دومین روز از جشنواره شکرستان، شرکت توسعه نیشکر در قالب مسئولیت‌های اجتماعی بالغ بر یک هزار کیف و بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان روستاهای پیرامون و دانش آموزان دو مدرسه نمونه یکی واقع در بخش اسماعیلیه و دیگری در اهواز توزیع شد.
نمایش هنر سوارکاری با حضور اعضای هئیت سوارکاری استان متشکل از تیم سوارکاری بانوان و آقایان همچنین به پرواز درآوردن ۱۰ پاراگلایدر بر فراز مزارع نیشکر از برنامه‌های مفرح روز دوم جشنواره بود.
به گزارش خبرگزاری فارس، دومین جشنواره ملی برداشت نیشکر (شکرستان ۱۴۰۱) از روز گذشته فعالیت خود را در قالب نمایشگاه صنایع دستی نمایشگاه نان، شیرینی و غذاهای محلی، نمایشگاه عکس و خوشنویسی، تور دوچرخه‌سواری، حرکات نمایشی سوارکاران، پرواز پاراگلایدر، کارگاه نقاشی و خوشنویسی، کارگاه مجسمه‌سازی، مسابقات دارت و طناب کشی، اجرای نمایش و قصه‌خوانی آغاز کرد.
این نمایشگاه از ۲۳ آبان آغاز و تا ۲۵ آبان‌ماه از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۷ بعد از ظهر در شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر، کیلومتر ۴۵ جاده قدیم خرمشهر در حال برگزاری است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول