اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

کوی سیاحی اهواز محله‌ای با فاضلاب‌های روباز و وعده‌های تحقق نیافته آبفا+عکس

کوی سیاحی اهواز تمثالی از بی‌توجهی مسئولین به اقشار ضعیف، حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار جامعه است و جاری بودن فاضلاب در این منطقه نشانه‌ی ضعف و ناتوانی شرکت آبفا برای سامان بخشی به این وضعیتِ اسفبار است.

کوی سیاحی اهواز محله‌ای با فاضلاب‌های روباز و وعده‌های تحقق نیافته آبفا+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، کوی سیاحی منطقه‌ای در غرب اهواز است. منطقه‌ای حاشیه‌ای و محروم که مردم ساکن در آن حتی از زیرساخت‌های ابتدایی شهری نیز بی‌بهره‌اند. آنان سال‌هاست که با محرومیت‌های بهداشتی، اقتصادی و فرهنگی دست و پنجه نرم می‌کنند و استشمام بوی تعفن فاضلاب روباز که در جای‌جای این منطقه جاری است، قصه‌ی غصه‌ی هر روزه‌شان است.

 

اینجا کودکان در برکه‌های فاضلاب و درمیان  انبوه زباله‌هایی که گرداگرد جوی‌های روان پساب انباشته شده است، بازی می‌کنند. مرداد ماه سال 99 بود که دختر بچه‌ یک ساله‌ای در فاضلاب کوی سیاحی اهواز غرق شد و به دیگر کودکانِ خوزستانی پیوست که در سال‌های گذشته با مرگِ دردناک خفگی در فاضلاب با این جهان وداع گفتند اما علی‌رغم فشار رسانه‌ها و افکار عمومی هنوز هم حل این معضل در پس پرده‌ای از ابهام قرار دارد.

امروز حدود سه‌هزار نفر از مردمی که این منطقه‌ی وسیع و شلوع زندگی می‌کنند، برای بازگشت امید به زندگی‌ چشم انتظار مسئولینی هستند که تا کنون به وعده‌های خود برای بهبود وضعیت فاضلاب در کوی سیاحی اهواز عمل نکرده‌اند.

 

مردم کوی سیاحی نه تنها شبکه فاضلاب ندارند، بلکه از آب سالم نیز محروم هستند ولی به دلیل عدم تمکن مالی چاره‌ای جز زندگی در این پهنه‌ی خالی از امکانات زندگی ندارند. رهاشدگی فاضلاب در معابر، عدم دفع فاضلاب در مجاری استاندارد و عدم تامین آب شرب، نداشتن زیرسازی و آسفالت و نبود پارک و فضای سبز از جمله مشکلات اساسی مردم کوی سیاحی است.

 

کوی سیاحی اهواز تمثالی از بی‌توجهی مسئولین به اقشار ضعیف، حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار جامعه است و ضعف و ناتوانی شرکت آبفا برای سامان بخشی به این وضعیتِ اسفبار، به وضوح قابل مشاهده است. حدود 5 سال پیش استاندار وقت خوزستان وعده اجرای پروژه فاضلاب کوی سیاحی را داد ولی پس از گذشت این همه سال، شاهد اجرای این پروژه و رفع این بحران نیستیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول