اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

سامانه مانسون فقط سبب فعال شدن مسیل‌ها شد/ در حجم ورودی سدها تغییری ایجاد نشد

رئیس سازمان آب و برق خوزستان گفت: بررسی آمار ثبت شده نشان می‌دهد از اولین روز فعالیت سامانه مانسون در استان خوزستان تا کنون، از نظر حجم ورودی به مخازن تغییر محسوسی روی نداده و عمدتا بارش‌ها سبب فعال شدن مسیل‌ها و حوضه‌های میانی با حجم آبدهی محدود بوده است.

سامانه مانسون فقط سبب فعال شدن مسیل‌ها شد/ در حجم ورودی سدها تغییری ایجاد نشد

عباس صدریان فر رئیس سازمان آب  و برق خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: به توجه به ابلاغ صورتجلسه ستاد ملی فرماندهی و پشتیبانی سیلاب شرکت مدیریت منابع آب ایران در مورخ 3 مرداد 1401 و اعلام هشدار هواشناسی  سطح قرمز مدیریت بحران استان مورخ 5 مرداد 1401 در خصوص ورود سامانه بارشی مانسونی به خوزستان و حوضه‌های آبریز منتهی به استان لذا این سازمان از همان تاریخ  3 مرداد  اقدام به تشکیل ستاد مدیریت سیلاب سازمان آب وبرق خوزستان را کرد.

وی افزود: تیم‌های متخصص و کارشناسی  این سازمان پس از بررسی مسیر تحت تاثیر سامانه و نیز پیش بینی  سیلاب با استفاده از مدل‌سازی و بررسی اثرات ناشی از آن در مسیل‌ها و رودخانه‌ها، با توجه به وسعت تحت پوشش سامانه بارشی در یک اقدام سریع از طریق تشکیل گروه‌های ویژه، تمامی نقاط بحرانی و مسیل‌ها در حوضه‌های آبریز مورد بازدید میدانی قرار داده شد.

رئیس سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به بررسی گلوگاه‌ها، تاسیسات، کارگاه‌های عمرانی، روستاهای مسیر و نقاط آسیب پذیر احتمالی، گفت: اقدامات لازم از منظر رفع موانع، اطلاع رسانی و هشدار مستقیم از طریق بنر و نیز اطلاع رسانی به فرمانداری شهرستانها و ... صورت گرفت.

صدریان فر بیان کرد: با توجه به  ویژگیهای خاص  این سامانه و تغییرات لحظه‌ای آن، ضمن برقراری شیفت شبانه روزی در ستاد مرکزی سازمان و دیگر شهرستانهای تحت پوشش، از تمامی ابزارها و ظرفیت‌های ممکن شامل تجهیزات برخط پایش بارش و سیلاب رودخانه‌ها، تصاویر ماهواره‌ای و گزارش‌های میدانی متصدیان ایستگاه های سنجش و تیم‌های عملیاتی امور آب مناطق برای مدیریت شرایط بهره گرفته شد.

وی عنوان کرد:  بررسی آمار ثبت شده نشان می‌دهد از اولین روز فعالیت سامانه مانسون در استان خوزستان تا کنون، از نظر حجم ورودی به مخازن تغییر محسوسی روی نداده و عمدتا بارش‌ها سبب فعال شدن مسیلها و حوضه های میانی با حجم آبدهی محدود بوده است.

صدریان فر افزود: البته پس از پایان سامانه بارشی و خروج آن از استان گزارش کامل اثرگذاری بر ذخایر سدها ارائه خواهد شد.

وی گفت: تا این لحظه  پنج جلسه مدیریت سیلاب در سطح ستاد مرکزی سازمان با بهره‌گیری از اطلاعات و تحلیل‌های کارشناسی بروز رسانی شده، و نیز ارتباط برخط با تیم های عملیاتی منطقه تشکیل و برنامه ریزی، هماهنگی و اقدامات لازم صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول