اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

150 میلیاردتومان به صندوق کارآفرینی امید خوزستان اختصاص یافت/125 میلیارد تومان پرداخت شد

مدیر صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه مبلغ 150 میلیارد تومان به صندوق کارآفرینی امید خوزستان اختصاص یافته است، گفت: از این مبلغ تا کنون 125 میلیارد تومان به استان پرداخت شده و حدود 25 میلیارد تومان باقی مانده است.

150 میلیاردتومان به صندوق کارآفرینی امید خوزستان اختصاص یافت/125 میلیارد تومان پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مرتضی لیریایی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهدف صندوق کارآفرینی مهر در ایجاد اشتغال روستایی، اظهار کرد:  پس از درخواست دولت از مقام معظم رهبری مبلغ ۱۲ میلیارد تومان، 6 هزار میلیارد تومان  از منابع  صندوق توسعه ملی و ۶ میلیارد تومان دیگر از  چهار بانک دیگر به صندوق کارآفرینی امید با هدف توسعه اشتغال روستایی اختصاص داده شد.

وی افزود: کل منابعی که به صندوق کارآفرینی امید استان اختصاص یافته است مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان  است که از این مبلغ تا کنون ۱۲۵ میلیارد تومان به استان پرداخت شده و حدود ۲۵ میلیارد تومان باقی مانده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید گفت: در حال حاضر بالغ بر ۷۰ هزار پرونده متقاضی وام اشتغال روستایی داریم که کمیته فنی استانداری باید آن‌ها را به ما معرفی کند.

لیریایی بیان کرد: تسهیلات پرداخت صندوق کارآفرینی امید استان از سال ۹۲ تا سه ماهه اول امسال در بخش کشاورزی ۱۰ درصد، خدمات ۱۷ درصد، صنعت ۱۲ درصد، ازدواج، معیشت ضروری ۳۲ درصد و اشتغال پرداختی ۲۹ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تسهیلات را شهرستان اهواز و کمترین را شهرستان آغاجری به خود اختصاص داده‌اند، عنوان کرد: معمولاً ما پرونده بیشتری از متقاضیان را پذیرش می‌کنیم چرا ممکن است برخی از آن‌ها به دلایل مختلف در زمان مقرر مدارک مورد نیاز  را آماده نکنند.

لیریایی افزود: به همین دلیل سیستم معطل این افراد نمی‌ماند و تا آماده شدن مدارک مورد نیاز  وام مربوط به طرح‌های دیگر را پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه اعتبارات اشتغالزایی روستایی صندوق کارفرینی امید در چرخه پرداخت است، گفت:  اینگونه نیست که اگر وام‌ها در زمان مقرر به طرح‌های اشتغال روستایی پرداخت نشد به مرکز بازگشت بخورد چرا که این اعتبارات  به استان‌ اختصاص دارد و باید در استان هزینه شود.

لیریایی عنوان کرد: در کنار اشتغال روستایی تفاهم‌نامه‌های دیگری با دستگاه‌هایی همچون کمیته امداد، سازمان امور زندان‌ها، سازمان بسیج، ستاد مواد مخدر، سازمان ورزش و جوانان،  سازمان ملی جوانان، و... با عنوان نهادهای ملی و حمایتی نیز بسته شده است تا افرادی که از سوی این دستگاه‌ها معرفی می‌شوند به آن‌ها تسهیلات داده شود.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد وام‌های اشتغال را صندوق کارآفرینی امید پرداخت می‌کند، بیان کرد:   صندوق کارآفرینی امید تفاهم‌نامه‌ای نیز با بنیاد برکت دارد که پس از معرفی افراد توسط این بنیاد در حاشیه شهرها برای اشتغال به آن‌ها وام پرداخت شود.

لیریایی با تاکید بر  اهداف صندوق کارآفرینی امید در ایجاد روستاهای بدون بیکار و محصول محور در استان، گفت: روستاهای زیادی ( مانند روستای بدون بیکار بردیه، ۱۱ روستا در سطح شهرستان اندیمشک و روستای محصول محور حاجی کمال در شهرستان ایذه) در استان وجود دارد که با تشخیص و بررسی کمیته‌های فنی شهرستان‌ها  به صندوق کارآفرینی امید معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول