اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

همه پای کار آمده‌اند تا تنش آبی خوزستان حل شود

استاندار خوزستان گفت: در سطح کشور از جمله نهادهای انقلابی همچون بنیاد برکت، علوی، ستاد کل نیروهای مسلح، ریاست جمهوری، مجلس، دولت، مجلس و ...پای کار آمده‌اند تا بتوان از این بحران عبور کرد.

همه پای کار آمده‌اند تا تنش آبی خوزستان حل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان، عصر امروز در خصوص آخرین وضعیت مربوط به مشکلات خشکسالی و اقدامات انجام شده، ضمن تشکر از مردم خوزستان مبنی بر تحمل مشکلات ناشی از کم آبی، خشکسالی و سختی که در این مسیر تحمل کردند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما خود را موظف به خدمت به مردم می‌دانیم و در همه مراحل در کنار مردم هستیم، چرا که مشکل آنها مشکل ما هم هست.

وی با بیان ما در چهار حیطه تنش آبی شرب، دام سنگین و سبک، محیط زیست و تالاب‌ها و کشاورزی کشاورزی دچار مشکلات هستیم، گفت: در سطح کشور از جمله نهادهای انقلابی همچون بنیاد برکت، علوی، ستاد کل نیروهای مسلح، ریاست جمهوری، مجلس، دولت، مجلس و ...پای کار آمده‌اند تا بتوان از این بحران عبور کرد.

استاندار خوزستان، تصریح کرد: همانطور که مطلع هستید، آب ذخیره پشت سدها بسیار کم شده و به حالت خطرناکی رسیده، به عنوان مثال آب کرخه چیزی حدود ۷۰ درصد ظرفیت خود را از دست داده و چیزی حدود ۳۰ و شاید مقداری بیشتر در آن باقی مانده است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه بالغ بر ۵۵ درصد از ظرفیت سدهای کارون از دست رفته، یادآور شد: با این وجود باید طوری برنامه‌ریزی می‌کردیم تا بتوان بر اساس آن هم کشت تابستانه داشته باشیم هم کشت پاییزه، با این وجود وقتی معضلات مردم را مشاهده کردیم و تالاب ها درچار مشکل شدند و دام‌های مردم دچار اتلاف شدند، ضمن توجه عموم به رعایت الگوی کشت، سعی کردیم دو کار عمده انجام دهیم، یکی تأمین منابع برای حل مشکلات تنش آبی و تهیه امکانات بیشتر، دوم رها سازی آب از پشت سدها بود.

وی ادامه داد: در خصوص تهیه منابع، هیأتی از مجموعه دولت و نظام در ستاد بحران حاضر شده و در آن مصوبات خوبی به دولت پیشنهاد شد که اگر به تصویب دولت برسد به اظلاع مردم خواهیم رسید.

استاندار خوزستان بیان کرد: مقارن با آن تفاهم نامه‌ای را با بنیاد برکت منعقد کردیم که در این تفاهم نامه مصوب شد تا تنش آبی ۴۷۱ روستا با مبلغی بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان برطرف شود، که ۴۵ میلیارد از آن توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد برکت تأمین خواهد شد که ۱۵ میلیارد تومان از این مبلغ امروز آزاد شد تا این پروژه‌ها سریعاً آغاز شود.

سلیمانی دشتکی افزود: حوزه‌چه‌هایی که برای مرطوب ساختن فضای زیست گاومیش‌ها تعبیه شده نیز با حدود ۶۹ تانکر آبرسانی خواهند شد. مخازنی که در روستاها و مناطق کم آب وجود دارد، آبرسانی خواهیم کرد و مقدار پروژه‌هایی که بر اثر نواقص جزئی مشمول توقف شده‌اند نیز در این بین، تکمیل خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: کار بعدی، رهاسازی بیشتر آب است که بر این اساس، دبی خروجی رودخانه دز  به حدود ۱۴۰ متر مکعب رسید و در کرخه نیز این مقدار به  ۱۶۰ متر مکعب رسید تا آب با سرعت بیشتری به مصرف مردم برسد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان گفت: طی گزارش‌ها آب به تالاب‌ها رسیده و در بسیاری از قسمت‌ها مشکلات در حال کاهش است، گرچه مشکلات همچنان وجود دارد، ما خود را موظف به خدمت به مردم می‌دانیم و همه دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی نیز چنین وظیفه‌ای دارند و هر جا سهل انگاری ببینیم، حتما با آن برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول