اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

سیستم کنترل حوزه‌های آبریز خوزستان راه‌اندازی شد

استاندار خوزستان گفت: تمام حوزه‌های آبریز، روان‌آب‌ها و سرچشمه سدها قابل کنترل و مدیریت است و امیدوارم این سیستم نرم‌افزاری به‌روزی که تعریف شده، پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌ها را جلوی راه مدیران قرار دهد.

سیستم کنترل حوزه‌های آبریز خوزستان راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، قاسم سلیمانی‌دشتکی، استاندار خوزستان، امروز در حاشیه بازدید از مرکز مدیریت دیسپاچینگ(رصدخانه) آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان اظهار کرد: یکی از معضلات خوزستان مشکلاتی است که در سال‌های کم‌آبی و پرآبی با آن مواجه می‌شود.

وی افزود: این مشکلات روی زندگی مردم اثرگذار است و ما نیز در آستانه بهار و با توجه به احتمال بارندگی‌های بیشتر، جهت بررسی نظر کارشناسان، وضعیت سدهای موجود، روان‌آب‌ها و همچنین میزان دبی آبی که وجود دارد و در راستای پیشگیری از مرکز رصدخانه سازمان آب‌وبرق بازدید کردیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: یک سیستم الکترونیک و مانیتورینگ قوی تعریف شده که میتواند از سرچشمه تا انتهای ورودی آب‌ها را به صورت دقیق تحت کنترل قرار دهد.

وی افزود: در این سیستم مسیرهای مختلفی که ممکن است طغیان رودخانه یا افزایش روان‌آب‌ها را داشته باشیم و همچنین مسیر سیلاب‌ها نیز ترسیم می‌شود.

سلیمانی دشتکی ضمن بررسی اقدامات پیشگیرانه بیان کرد: سیستم الکترونیک به شکل کامل راه‌اندازی شده است و تعدادی متخصص جوان بسیار مسلط مسوولیت مدل‌های شش‌گانه یا هفت‌گانه‌ای هستند که ترسیم شده است.

وی افزود: تمام حوزه‌های آبریز، روان‌آب‌ها و سرچشمه سدها قابل کنترل و مدیریت است و امیدوارم این سیستم نرم‌افزاری به‌روزی که تعریف شده، پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌ها را جلوی راه مدیران قرار دهد تا به موقع تصمیمات لازم اتخاذ شود و مردم دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول