اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

درس‌ امروز: معلم فداکار اهوازی/ 134 کیلومتر از اهواز تا روستای عماشیه

منصور حمیدی معلم فداکاری در شرایط کرونایی، از آنجا که دانش‌آموزانش تبلت ندارند برای اینکه از درس عقب نمانند روزانه راهی روستای عماشی از توابع دهستان عنافچه می‌شود تا به آن‌ها درس بدهد.

درس‌ امروز: معلم فداکار اهوازی/ 134 کیلومتر از اهواز تا روستای عماشیه

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، چند روز گذشته شبکه‌های اجتماعی عکس معلمی را منتشر کردند که روزانه از اهواز به مدرسه‌ای در روستای عماشیه از توابع دهستان عنافچه می‌رود تا دانش‌آموزانی را که تبلت و یا گوشی ندارد را در حیاط آن مدرسه درس بدهد.

نام این معلم فداکار منصور حمیدی است این معلم حدود دو سالی است که به صورت سرباز معلم مسیر 134 کیلومتری(رفت و برگشت) را از اهواز برای تدریس در روستای عماشیه طی می‌کند و تمام تلاش خود را برای آموزش‌دانش‌موزان این روستا به کار برده است.

وی در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: در این روستا به 27 دانش‌آموز درس می‌دهم که هیچ کدام از آن‌ها تبلت یا گوشی موبایل ندارند تا بتوانند درس و کلاس را به صورت آنلاین دنبال کنند.

وی افزود: به همین دلیل و برای ینکه دانش‌آموزان از درس عقب نمانند مجبور شدم تدریس به آن‌ها را حضوری انجام دهم، برای این منظور تدریس به دانش‌آموزان را در ساعت‌های مختلف در طول هفته تقسیم کردم و به هر گروهی گفتم در فلان ساعت و روز در مدرسه حاضر شوند تا هم به تمام بچه‌ها درس داده باشم هم با توجه به شرایط کرونایی ساعت‌های تدریس هر گروهی خلوت باشد.

این معلم فداکار  با بیان اینکه بنده به وظیفه خودم عمل کردم و هیچ منتی سر دانش‌آموزان ندارم، گفت: دانش‌آموزانی که درس می‌دهم در مقطع ششم ابتدایی هستند و از آنجایی که درس همه آن‌ها خوب است و از همراهی آن‌ها راضی هستم خودم را موظف به کمک به آن‌ها می‌دانم.

منصوری بیان کرد: پس از رسانه‌ای شدن این موضوع، یک خیر سه تبلت را خریداری و در اختیار سه دانش‌آموز گذاشت اما 24 دانش‌آموز دیگر هنوز تبلت ندارند.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چه چیزی در این شرایط کرونایی سبب شد حضوری درس را ادامه دهد، عنوان کرد: با خودم فکر کردم اگر بخواهم منتظر تهیه و تامین تبلت برای دانش‌آموزان باشم قطعاً بچه‌ها از درس عقب می‌افتند که جبران این عقب افتادگی بعدها سخت می‌شود 

حمیدی ابراز امیدواری کرد: با توجه به شرایط تدریس آنلاین، مسؤولان  شرایطی فراهم کنند تا مابقی دانش‌آموزان نیز تبلت دار شود .

به گزارش خبرگزاری فارس، سال تحصیلی00-99  در حالی آغاز شد که شیوع کرونا سبب شد کلیه مدارس استان و کشور تدریس را به صورت آنلاین و از طریق برنامه شاد دنبال کنند اما برخی از دانش‌آموزان روستایی به دلیل مشکلات مالی و معیشتی موفق به تهیه گوشی و یا تبلت نشدند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول