اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

اختصاص 500 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی و توسعه شبکه فاضلاب آبادان

معاون وزیر نیرو از اختصاص 500 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی و توسعه شبکه فاضلاب آبادان خبر داد.

اختصاص 500 میلیارد تومان اعتبار  برای ساماندهی  و توسعه شبکه فاضلاب آبادان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حمیدرضا جانباز معاون وزیر نیرو در نشست بررسی مشکلات آبفای آبادان، اظهار کرد: در نقاطی از شبکه فاضلاب در اثر سیلاب‌های متوالی و فرسودگی ریزش و شکستگی وجود داشت که در این جلسه به طور مفصل به آن پرداخته شد و مقرر گردید برای ۱۷ نقطه ریزش ظرف دو ماه در قالب دو پکیج اجرایی، ترمیم انجام شودتا قابلیت عبورفاضلاب را داشته باشد.

معاون وزیرنیرو بیان کرد: همچنین مقرر شد تصفیه‌خانه مجهز و مدرن فاضلاب آبادان که برخی از تجهیزات مورد نیاز آن به دلیل تحریم وارد نشده است با استفاده از تولیدات داخلی تا آخر سال جاری این تصفیه‌خانه را به بهره‌برداری برسانیم.


وی گفت: با کمک نمایندگان دولت با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان موافقت شد تا علاوه بر ساماندهی شبکه حدود ۲۰۰ کیلومتر به شبکه آب فاضلاب آبادان اضافه شود.

جانباز با اشاره به آنکه، این طرح قطعاً کمک بزرگی به مشکلات فاضلاب شهرستان خواهد کرد اظهار کرد: دو ایستگاه آب شیرین‌کن آبادان که به علت نوسان ارزی معطل مانده است لازم است تجدید مناقصه صورت گیرد تا بتوانیم برای ۲۴ هزار مترمکعب آب شیرین در شبانه روز که هم بحث پدافندی دارد و هم کمک به ارتقای کیفیت آب آبادان خواهد کرد برنامه ریزی اصولی داشته باشیم.

معاون وزیر نیرو پیرامون تصفیه خانه شهید کشتکار گفت: در بازدیدی که قبلا از این تصفیه‌خانه داشتیم تصمیم گرفته شد که شرکت آب و فاضلاب روستایی وقت موضوع بازسازی را مناقصه کند ولی به دلایل مختلف این اتفاق نیفتاد که در این جلسه تصمیم گرفتیم بخشی از بازسازی این تصفیه‌خانه را از طریق شرکت آبفای استان اجرایی کنیم. 

معاون وزیر نیرو در خصوص طرح الغدیر افزود: این طرح در حال سرویس‌دهی است و برنامه داریم بخش‌های باقیمانده آن  را تا پایان سال تکمیل کنیم تا بتوانیم تاب‌آوری سازمان طرح غدیر در قیصریه و ام‌الدبس را بالا ببریم.

انتهای پیام/72058/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول