اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

خطر ابتلا به کرونا در افراد دارای سوءتغذیه بیشتر است

سرپرست مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: خطر ابتلا به کرونا در افراد دارای سوء تغذیه به دلیل ضعف در سیستم ایمنی بیشتر است.

خطر ابتلا به کرونا در افراد دارای سوءتغذیه بیشتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدمهدی علوی سرپرست مرکز بهداشت استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خطر ابتلا به کرونا و مرگ‌ومیر ناشی از آن در افرادی که دچار سوءتغذیه باشند نسبت به سایرین بالاتر است.

وی افزود: در مقوله تغذیه دو فاکتور امنیت غذایی و غذای سالم وجود دارد که شاخص‌های غذایی در هر دو فاکتور متفاوت از یکدیگر هستند.

سرپرست مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: منظور از امنیت غذایی این است که تمام مردم در تمام ایام، دسترسی لازم و کافی به غذای مفید برای سلامت جسم و روح را داشته باشند، که متأسفانه در برخی از استان‌ها به‌ویژه خوزستان امنیت غذایی مقادیر لازم را ندارد.

وی ادامه داد: حتی اگر به اندازه ۳۰ درصد از درآمد خانواده صرف تامین غذا شود به معنی آن است که وضعیت امنیت غذایی خانواده مطلوب نیست.

سیدمهدی علوی بیان کرد: زمانی که درآمد محدود باشد و سایر اقلام مانند هزینه آب، برق و اجاره افزایش یابد بودجه کافی برای تامین غذای مورد نیاز باقی نمی‌ماند.

وی تصریح کرد: هنگامی که بنا به دلایل مختلف امنیت غذایی به میزان مورد نیاز تامین نشود فرد دچار سوءتغذیه خواهد شد و در نتیجه سیستم ایمنی ضعیف وی مستعد پذیرش بیماری‌های متفاوت خواهد بود.

علوی اذعان کرد: در مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته تست کرونا شهرستان‌های استان، کمبود خاصی وجود نداشته و تمام خدمات تعریف‌شده در اختیار مردم قرار گرفته‌است.

وی گفت: از نظر تجهیزات حفاظتی پرسنل، مواد شوینده و الکلی مشکلی وجود ندارد اما از نظر تامین نیروی انسانی و در برخی از شهرها کمبود منابع مالی احساس می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول