اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

فرصت را برای شروع مجدد پروژه قطار شهری نباید از دست داد

عضو شورای شهر اهواز گفت: درحال حاضر پنج هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای پروژه قطار شهری اهواز درنظر گرفته شده اما اختصاص این اعتبار منوط به فعال بودن پروژه است از این رو نباید فرصت را از دست بدهیم.

فرصت را برای شروع مجدد پروژه قطار شهری نباید از دست داد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدجعفر فلسفی، عضو شورای شهر اهواز، در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در رابطه با سرنوشت پروژه قطار شهری اهواز اظهار کرد: قرارداد قطارشهری اهواز با شرکت کیسون به صورت EPCF بوده است؛ یکی از ویژگی‌های این نوع قرارداد این است که قیمت پروژه در آن مقطوع است و پیمانکار می‌پذیرد با این شرایط کار کند البته مشمول یک سری تعدیل‌ها می‌شود.

فلسفی عنوان کرد: در ابتدای فعاایت شورای پنجم ۲ دیدگاه مختلف برای برخورد با پیمانکار پروژه قطارشهری اهواز وجود داشت، عده‌ای معتقد به فسخ قرارداد بودند و برخی دیگر خواهان دادن یک فرصت دیگر به کیسون شدند.

وی با اشاره به اینکه در طول چند سال گذشته تاریخ‌های متفاوتی برای تکمیل پروژه بیان شده‌است افزود: پیمانکار پروژه برای ارتباط با اعضای شورای شهر اهواز و آماده کردن فضا به نفع خود تلاش بسیار کرد تا بتواند اعضای شورا را توجیه کند.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: کیسون یک شرکت توانمند، بزرگ و با ارتباطات گسترده است از این رو برای فسخ قرارداد هراس داشتیم زیرا به نظر می‌رسید احتمال برنده شدن آن زیاد باشد و در این میان منافع مردم به خطر بیفتد.

وی افزود: اما با تغییر و تحول دستگاه قضا امید تازه‌ای در دل ما ایجاد شده است که بتوانیم درخصوص پروژه قطارشهری اهواز احقاق حق کنیم.

فلسفی گفت: حدود ۲ سال پیش باحضور مسؤولان مدیریت شهری و شرکت کیسون صورت جلسه‌ای امضا شد که مطابق آن شرکت پیمانکار باید پروژه را فعال می‌کرد و همزمان اختلافات میان دو طرف نیز به شورای عالی فنی ارسال شد اما شرکت کیسون بازهم نسبت به فعال کردن کارگاه اقدام نکرد.

وی افزود: تکمیل نشدن این پروژه آثار اجتماعی مختلفی دارد، درحال حاضر نوعی جسارت در مدیریت شهری برای به سرانجام رساندن پروژه دیده می‌شود و نباید تعلل کرد.

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: درحال حاضر پنج هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای پروژه قطار شهری اهواز درنظر گرفته شده اما اختصاص این اعتبار منوط به فعال بودن پروژه است از این رو نباید فرصت را از دست بدهیم.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول