اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

پیگیری‌های فارس نتیجه داد/تمدید قرارداد نیروهای قراردادی بیمارستان نفت بندرماهشهر

با پیگیری های خبرگزاری فارس و درج گزارشی با عنوان کلاف سردرگم خصوصی سازی بیمارستان نفت بندرماهشهر بنا به اعلام نماینده نیروی انسانی، قرارداد کاری نیروهای قراردادی این بیمارستان تا پایان سال 99 تمدید شد.

پیگیری‌های فارس نتیجه داد/تمدید قرارداد نیروهای قراردادی بیمارستان نفت بندرماهشهر

به گزارش خبرگزای فارس از بندرماهشهر، پس از انتشار گزارش خبرگزاری فارس در رابطه با مشکلات خصوصی سازی بیمارستان نفت بندرماهشهر و بیان دغدغه‌های مردم و پرسنل از زبان رئیس این بیمارستان، از سوی نماینده نیروهای قراردادی بیمارستان اعلام  شد که قراردادکاری این پرسنل تا پایان سال 99 تمدید شد، موضوعی که پیش از این طبقه گفته نماینده کارکنان؛ قرار نبود محقق شود و نیروهای قراردادی بلاتکلیف بودند.

بلاتکلیفی بیش از ۳۵۰ نفر از کارکنان بیمارستان نفت بندرماهشهر

ناصر امیرپور رئیس بیمارستان در بخشی از گزارش منتشر شده، با ابراز نگرانی از تعدیل نیروی انسانی در جریان خصوصی سازی بیمارستان گفت است: موضوع دیگری که با خصوصی شدن این بیمارستان طبق شواهد مشابه در  هپکو و هفت تپه وجود دارد؛ تعدیل نیرو است که موجب می‌شود تعداد ۲۵۰ نفر از کارکنان رسمی و ۹۹ نفر از کارکنان قراردادی نفت  بلاتکلیف بمانند.
وی ادامه داد: چرا که ابلاغ شده است با نهایی شدن خصوصی سازی بیمارستان، قادر به ادامه فعالیت نیستند و به کارگیری نیروی‌های رسمی در بخش خصوصی خلاف قانون قلمداد می شود.

تعهد بخش خصوصی برای ارائه خدمات ارزان یک تناقض بزرگ است

فاضلیان نماینده کارکنان بیمارستان نفت ماهشهر در رابطه با لزوم ارائه خدمات ارزان به مردم بومی منطقه خاطرنشان کرد: حال این شرکت خصوصی در واکنش به نامه رهبری مدعی است می تواند تعهد بدهد که نسبت به ارائه خدمات ارزان به مردم منطقه اقدام کند، اما این موضوع یک تناقض بزرگ است و بر اساس تجربه ثابت شده است که شرکت های خصوصی مسلما به دنبال سودآوری خود هستند.

وی با ابراز نگرانی از کاهش خدمات این بیمارستان به مردم بومی منطقه در پی تحقق خصوصی سازی عنوان کرد: در تاریخ ۹۵/۱/۳۰  در شصتمین جلسه شورای معاونین وزارت نفت مصوب کردند که در مناطقی همچون بندرماهشهر؛ گچساران، آبادان و مسجد سلیمان ضرورت دارد نسبت به کاهش خدمات به مردم بومی جلوگیری شود و در آبادان و بندرماهشهر تنها در موارد اضطرار خدمات درمانی به مردم بومی پذیرش شود‌.

خصوصی سازی مانع از ارائه خدمات به مردم بومی منطقه می‌شود

وی متذکر شد: همین مسئله دلیل محکم و کافی است که مسئولین مانع از خصوصی سازی این بیمارستان و ارائه خدمات تنها به خانواده های پرسنل نفت شوند‌.

به گزارش خبرگزاری فارس، حال با رفع مشکل نیروهای قراردادی بیمارستان، انتظار می رود مسئولین به ویژه مدیران صنایع پتروشیمی به دیگر مشکلات آن از جمله بلاتکلیفی نیروهای رسمی وزارت نفت و همچنین گران شدن تعرفه‌های درمان برای افراد محروم و بومی منطقه درپی خصوصی سازی این بیمارستان چاره اندیشی کنند، چرا که درصورت بی توجهی به این مسئله زندگی در این منطقه غنی اما محروم برای مردم بسیار دشوارتر خواهد شد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول