اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

برگزاری مراسمات دهه کرامت خوزستان با نگاهی ویژه به مناطق سیل‌زده

نشست خبری ستاد برگزاری دوازدهمین دوره جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید خوزستان ظهر امروز برگزار شد که در این مراسم به برگزاری مراسمات دهه کرامت امسال در خوزستان با نگاهی ویژه به مناطق سیل‌زده تأکید شد.

برگزاری مراسمات دهه کرامت خوزستان با نگاهی ویژه به مناطق سیل‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، نشست خبری ستاد برگزاری دوازدهمین دوره جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید خوزستان ظهر امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و مسؤول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان در محل اداره ارشاد استان برگزار شد.

  حجت‌الاسلام جلیل علی‌نژاد ظهر امروز در این نشست با تشریح برنامه‌های دهه کرامت امسال در خوزستان،  اظهار کرد: برنامه‌های دهه کرامت و زیر سایه خوزشید استان خوزستان از 13 تا 23 تیرماه سال جاری همزمان با سراسر کشور با حضور خادمان آستان قدس رضوی در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های امسال در 28 شهرستان و 13 منطقه اهواز در قالب 110 جشن و مراسم برگزار می‌شود که پایه تمام جشن‌ها نیز به‌صورت مردمی است.

مسؤول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان گفت: عیادت از بیماران 30 بیمارستان، حضور در زندان ها، دیدار با کارآفرینان برتر استان و بازدید از کارگاه‌های ممتاز اقتصادی طبق شعار سال، دیدار با خانواده شهدا، اهدای جهیزیه به خانواده های نیازمند مناطق سیل زده و برگزاری جشن ازدواج رضوی برای زوج های نیازمند ازجمله برنامه‌های این دهه است.

علی‌نژاد عنوان کرد: امسال به‌طور ویژه به جشن‌های مخصوص دختران توجه داریم زیرا انصافاً برنامه‌های اینچنینی کم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی در زمان سیل نیز بیش از 600 رأس گوسفند به مناطق مختلف ارسال کرد؛ همچنین در این مدت توسط خیران اقدامات درمانی و فرهنگی انجام شد و قرار است آستان قدس رضوی در امر بازسازی منازل سیل‌زدگان نیز نیز مشارکت داشته باشد.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان اظهار داشت: آستان قدس رضوی با همکاری شهرداری اهواز در منطقه مندلی یک قطعه زمین تهیه کرده و یک مجموعه چند منظوره فرهنگی، ورزشی، آموزشی و درمانی در زمینی به مساحت یک هکتار و زیربنای پنج هزار و 500 متر می‌سازد.

علی‌نژاد عنوان کرد: تاکنون نزدیک به 14 هزار زائر اولی از استان خوزستان با همکاری استانداری، سپاه پاسداران، خیران و کمیته امداد امام خمینی(ره) توسط دفتر آستان در خوزستان راهی مشهد مقدس شده‌اند.

برگزاری شب شعر و جشن ویژه دختران

همچنین حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خوزستان  در این نشست اظهار کرد: کاروان نمادین حضرت معصومه(س) با عنوان «سفیران کریمه» در دهه کرامت به استان خوزستان سفر می‌کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در برگزاری جشن های دهه کرامت به مردمی بودن این مراسمات تأکید دارند و شعار امسال دهه کرامت خدمت کریمانه و مهربانی به رسم اهل بیت (ع) است.

همت‌پور گفت: برگزاری شب شعر با عنوان «حرم تا حرم» در 19 شهرستان استان و جشن ویژه دختران و بانوان با عنوان «جشن دختران فاطمی و معصومی» با حضور ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در خوزستان به‌ویژه مناطق سیل‌زده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/72052/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول