اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

شهردار جدید اهواز با برنامه و با انگیزه است

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: شهردار جدید با برنامه و با انگیزه‌ است و می‌تواند اتفاقات خوبی در شهر رقم بزند.

شهردار جدید اهواز با برنامه و با انگیزه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در آیین معارفه شهردار جدید اهواز، با اشاره به نقش شوراها و شهرداری در امنیت ملی کشور، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم‌‌ها، حضور پررنگ مردم در همه صحنه‌ها، بحث امنیت ملی بسیار مهم است.

وی افزود: شهرداری یکی از نهادهای عمومی غیر دولتی است که اگر کار خود را دقیق و با دلسوزی انجام دهند، اگر خدمات و سرویس دهی خوب داشته باشیم، حس تعلق به محلات و شهر و سپس همدلی و همگرایی افزایش می‌یابد.

جمالی نژاد افزود: همدلی موجب انسجام اجتماعی و ارتقای سرمایه اجتماعی می‌شود که نتیجه آن تضمین امنیت ملی است.

وی با بیان اینکه اهواز و خوزستان نه تنها متعلق به شهروندان آن بلکه متعلق به تمام ایرانیان است، گفت: قلب مردم ایران برای خوزستان می‌تپد و شهردار جوان و مجموعه شهرداری بدانند که اقدامات آنها در اهواز، متعلق به همه کشور است.

معاون عمرانی وزیر کشور بیان کرد: شهردار اگر بخواهد حس تعلق و همدلی را ایجاد کند، باید مناسبات خود را با سه زاویه تنظیم کند. مناسبات با همکاران خود در شهرداری و شورای شهر، مناسبات با مردم و با حاکمیت.

وی اظهار کرد: در دهه شصت و دوره جنگ تحمیلی بسیاری از زیرساخت‌های فعلی را نداشتیم اما اعتماد عمومی بالا بود؛ اکنون بسیاری از زیرساخت‌ها را داریم اما نباید بگذاریم اعتماد مردم تضعیف شود. 

وی با اشاره به خدمات شهری به عنوان اولین خاکریز مطالبات مردم، عنوان کرد: مردم تشنه خدمت، صداقت و شنیدن مشکلات‌شان هستند؛ مردم از تعارض و سیاسی‌کاری خسته‌اند؛ اختلاف در شهرداری و شوراهای کشور کافی است و این را در همه شهرها گفته‌ام؛ چرا نباید اهواز مانند سایر کلانشهرها پیشرفت کند؟

معاون وزیر کشور در رابطه با مناسبات شهردار با همکاران خود، گفت: قوانین موجود بی‌جهت نیست و در راستای ایجاد بستر آرامش و ثبات است تا شهر رشد کند؛ هیچ شهری در سایه بی ثباتی و تلاطم پیشرفت نمی‌کند.

وی بیان اینکه شهردار جدید با برنامه و با انگیزه‌ است و می‌تواند اتفاقات خوبی در شهر رقم بزند، اظهار کرد:  این توقع وجود دارد که مسؤولان همدلی داشته باشند و شهردار نیز ساده زیستی و همراهی با مردم را داشته باشد؛ دستگاه های دولتی محدودیت‌های زیادی دارند، اما شهرداری‌ها غیردولتی هستند و بهتر می‌توانند تحول ایجاد کنند؛ تجربه همکاری همه دستگاه‌ها در سیل را باید در سایر طرح‌ها نیز داشته باشیم.

وی گفت: شهرداری‌ها باید بیشتر هدایت و نظارت کنند که در این مسیر همراهی سایر مسوولان استان مهم است.

وی با بیان اینکه باید مثل کوه پشتیبان شهردار جدید اهواز باشیم، گفت: یقین بدانید وزارت کشور نه تنها در بازسازی بلکه در تمام موضوعات عمرانی و توسعه اهواز تمام قد ایستاده است؛ تاکید می‌کنم بسیاری از موضوعات اهواز و خوزستان قابل حل است؛ من خود را عضو چهاردهم شورای شهر اهواز می‌دانم و هیچگاه این شهر را رها نمی‌کنم.

معاون وزیر کشور گفت: انضباط مالی، برون سپاری درآمدهای شهرداری، کاهش هزینه های جاری شهرداری، استفاده از ابراز های قانونی برای وصول مطالبات از دستگاه های مختلف، فرهنگ سازی، توزیع عادلانه خدمات شهری، حضور پررنگ سرمایه گذاران، استفاده از نوآوری و‌ خلاقیت در خدمات شهری، توسعه فضای سبز، فرهنگی و ورزشی، آموزش شهروندی، از انتظارات ما از شهردار جدید اهواز است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول