اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

وضعیت نامطلوب آسفالت، نارضایتی مردم را به دنبال دارد

استاندار خوزستان با بیان اینکه بازآفرینی شهری یک کار عمرانی با اثرگذاری اجتماعی بالا است، گفت: وضعیت نامطلوب آسفالت، موجب نارضایتی مردم می‌شود و مسؤولان باید دریافت قیر رایگان را فعالانه دنبال کنند.

وضعیت نامطلوب آسفالت، نارضایتی مردم را به دنبال دارد

 به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلام‌رضا شریعتی بعدازظهر امروز در نشست ستاد «بازآفرینی شهری» خوزستان با بیان اینکه در گذشته فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی اطلاعی از این طرح  نداشتد و اداره کل راه و شهرسازی هم در این رابطه منفعلانه عمل کرده بود، اظهار کرد: اگر در برخی نقاط وضعیت بازآفرینی شهری سامان یافته به این دلیل است که مسؤولان از ظرفیت‌های دولت استفاده کرده و قوانین بودجه سالانه را عملی کرده‌اند.

وی با اشاره به سهمیه قیر رایگان  در محلات هدف بازآفرینی شهری، گفت: چنانچه به دلیل بروکراسی‌های اداری این سهمیه را از دست بدهیم قطعاً وضعیت نامطلوب آسفالت شهرها، نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

5500 تن قیر رایگان برای استان جذب شد

 استاندار خوزستان افزود: سال گذشته عمده سهمیه قیر استان با حجم 5 هزارو 500 تن جذب شد و مقدار باقیمانده  ظرف روزهای آینده نیز به صورت کامل جذب خواهد شد.

شریعتی خطاب به مسؤولان بیان کرد: مسؤولان امسال موضوع جذب سهمیه قیر را فعالانه دنبال کنند چرا که یکی از مطالبات مهم مردم، برخورداری از آسفالت با کیفیت خیابان‌ها و معابر است.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی بخشنامه جدید تسهیلات بانکی گفت: مفاد بخشنامه برای عموم  تشریح شود تا شاهد کار جدی در زمینه رفع بافت های فرسوده شهری در سطح استان باشیم.

در ادامه این نشست رضا رضایی مدیر کل اداره راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: ارزش کل حواله‌های مربوط به دریافت سهمیه قیر رایگان 28 میلیارد تومان است که از این میزان 10 میلیارد تومان جذب شد، 6 میلیارد تومان دیگر فردا یا پس فردا جذب می‌شود و 12 میلیارد دیگر تا هفته آینده جذب می‌شود.

930 واحد سهم خوزستان در طرح بازآفرینی شهری

علی اصغر نادری مدیر شعب بانک مسکن خوزستان  با بیان اینکه تعداد930 واحد  سهم استان در طرح بازآفرینی شهری استان است، اظهار کرد: عاملیت معرفی واحد فرسوده  با اداره راه و شهرسازی است و چنانچه شهرداری ها بخواهند کسانی را معرفی کنند باید از طریق اداره راه و شهرسازی اقدام کنند.

وی افزود: طبق ابلاغی  که به ما داده شده است تا پایان خرداد ماه فرصت جذب هر بیشتر اعتبارات را داریم و محدودیت اعتباری وجود ندارد.

مدیر شعب بانک مسکن خوزستان بیان کرد: در چهار مرحله پرداخت تسهیلات صورت می‌گیرد که لازم است واحدها 20 درصد پیشرفت فیزیکی  برای انعقاد قرارداد داشته باشند.

محمد جامع رئیس اداره بازآفرینی شهری خوزستان در ادامه گفت: در این طرح سه نوع متقاضی شامل: متقاضیان غیر حرفه‌ای، عموم مردم و سقف تسهیلات اعطایی سازندگان دارای صلاحیت حرفه‌ای و توسعه‌گری مواجه هستیم که تفاوتی در بین اینها است تبصره تخفیف 50 درصدی نرخ سود است که دولت از محل تبصره 18 تامین اعتبار کرده است.

وی افزود: در کلان شهرها برای نرخ 9 درصد 500 میلیون ریال و برای نرخ 18 درصد 100 میلیون ریال که در مجموع 600 میلیون ریال برای متقاضیان غیر حرفه‌ای در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست ستاد بازآفرینی شهری خوزستان با چهار دستور، ارائه گزارش از محله منبع آب، ارائه بخشنامه تسهیلات بانکی و تشریح شرایط جدی بخشنامه مذکور، ارائه گزارش عملکرد پروژه‌‌‌های  بازآفرینی شهری از محل صندوق توسعه تبصره 18،  ارائه آخرین گزارش عملکرد جذب سهیمه قیر رایگان خوزستان در محلات هدف باز آفرینی شهری استان برگزار شد.

انتهای پیام/72032

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول