اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

دستگاه‌های اجرایی نقش خود را در حوزه اعتیاد ایفا کنند

مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان‌شمالی گفت: دستگاه‌های اجرایی باید نقش خود را در خصوص اعتیاد شناسایی کرده و به ایفای آن بپردازند که تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد هم می‌توانند در این مسیر نقش پررنگی را ایفا کنند تا این زنجیره تکمیل شود.

دستگاه‌های اجرایی نقش خود را در حوزه اعتیاد ایفا کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز حسن ناهیدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌شمالی در جلسه توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد استان اظهارکرد: معضل اعتیاد معضل فرد، اجتماع و خانواده است این مشکل با همراهی و مشارکت مردم و توجه جدی به آموزش حل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در خانواده حوزه آموزش اهمیت خاصی دارد، گفت: آموزش به صورت مستمر و در قالب عملیاتی شدن طرح‌های پخته و جامع باید ادامه یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌شمالی جدیت در بخش آموزش و معطوف کردن تلاش‌ها و تحقق اهداف را الزامی دانست و افزود: نتیجه ارائه آموزش‌ها باید افزایش مهارت زندگی، کار گروهی، اعتماد به نفس برقراری ارتباط اجتماعی و  پذیرش افراد بهبود یافته از سوی جامعه و خانواده باشد.

ناهیدی با اشاره به اینکه مردم، کار دستگاه‌های دولتی را در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام نمی‌دهند، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی باید نقش خود را در این خصوص شناسایی کرده و به ایفای آن بپردازند که تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد هم می‌توانند در این مسیر نقش پررنگی را ایفا کنند تا این زنجیره تکمیل شود.

وی خاطرنشان کرد: نگاه ما به فرد آسیب دیده و درگیر اعتیاد از بالا به پایین نباید باشد خود فرد مقصر صد درصدی نیست بنابراین تمام جامعه برای رفع این معضل تکلیف دارند.

ناهیدی تاکید کرد: اقدامات حوزه پیشگیری، درمان و مقابله باید همسو با هم شکل گیرد تا شاهد پذیرش اجتماعی افراد بهبود یافته در جامعه باشیم.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول