اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان‌شمالی: ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر مقام معظم رهبری جذب شده است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌شمالی گفت: در مجموع از سفر مقام معظم رهبری به خراسان‌شمالی رقم اعتباری بالغ بر ۴۲۰ میلیارد تومان جذب شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان‌شمالی: ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر مقام معظم رهبری جذب شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، امین فلاح کوشکی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی عصر امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: در حال حاضر در خراسان شمالی دو مدرسه سبز طراحی و طی سال تحصیلی پیشرو به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: طراحی مدارس سبز به این صورت است که جهت سازگاری با محیط‌زیست طراحی و اجرا می‌شوند و در موضوع تصفیه آب به روش‌های مدرن، عایق بودن دیوارها برای ذخیره‌سازی انرژی، کاهش ضایعات برای دفن زباله، استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر خورشیدی مدنظر قرار داده می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌شمالی همچنین از ساخت مدارس فاخر در مرکز خراسان شمالی خبر داد و افزود: این مدرسه برگرفته از معماری اسلامی، ایرانی و معماری خاص متناسب بافرهنگ و آیین‌های خراسان شمالی است که علاوه بر این ویژگی‌ها، شاخص‌های مدرسه سبز را نیز دارا است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی ابراز داشت: سرانه فضای آموزشی در خراسان شمالی ۵٫۲۸ مترمربع است که بر اساس این سنجش در جایگاه ۱۸ کشوری و سرانه ورزشی دانش‌آموزان استان ۴۸ سانتی‌متر است.

فلاح کوشکی خاطرنشان کرد: نکته قابل‌توجه این است که در استان خراسان شمالی ۱۹ درصد بناهای مدارس نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

این مقام مسئول یادآور شد: اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در حوزه نوسازی مدارس ۴۴ میلیارد تومان مصوب شده بود که از سال ۹۸ تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان از محل ردیف بودجه و در مجموع از این سفر رقم اعتباری بالغ بر ۴۲۰ میلیارد تومان جذب شده است.

فلاح کوشکی گفت: علاوه بر این از محل سفر ریاست‌جمهور به خراسان شمالی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای این حوزه مصوب شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی اضافه کرد: برای خرید سیستم گرمایشی مدارس استان طی سال تحصیلی جاری ۱۶ میلیارد تومان اعتبار شد تا در فصل زمستان مدارس مشکل گرمایشی نداشته باشند.

این مقام مسئول ابراز داشت: همچنین کمک‌های خیران مدرسه‌ساز در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته با رشد ۶۰ درصدی از ۴۴ میلیارد تومان به ۶۲ میلیارد تومان رسیده است.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول