اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

شناسایی 57 هزار بیمار دیابتی و پرفشاری خون در خراسان‌شمالی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از شناسایی و ثبت 57 هزار و 503 بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون و ثبت در سامانه سیب با اجرای خطرسنجی جمعیت بالای سی سال در 3 ماه نخست امسال خبر داد.

شناسایی 57 هزار بیمار دیابتی و پرفشاری خون در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز محمدرضا اکبری، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها از شناسایی و ثبت ۵۷ هزار و ۵۰۳ بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون و ثبت در سامانه سیب با اجرای خطرسنجی ۱۰ سال جمعیت بالای سی سال در ۳ ماه نخست امسال خبر داد و اظهار کرد: ۱۶ هزار و ۳۱۱ نفر از این تعداد مبتلا به دیابت و ۴۱ هزار و ۱۹۲ نفر مبتلا به پرفشاری خون بوده‌اند.

وی با بیان اینکه شناسایی و کنترل این بیماری‌ها نقش موثری در بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته‌های مغزی و سایر بیماری‌ها دارد، گفت: طرح خطرسنجی افراد بالای ۳۰ سال به صورت رایگان در تمام مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت انجام و افراد مستعد به ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی شناسایی می‌شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه شناسایی و کنترل این بیماری‌ها موجب کاهش هزینه‌های درمان و عوارض ناشی از آن می‌شود، افزود: بر اساس ارزیابی میزان خطر ده ساله سکته‌های قلبی و مغزی کشنده و غیر کشنده، احتمال آن به صورت درصد مشخص می‌شود، پس از تعیین احتمال خطر سکته قلبی و مغزی اقدامات مداخله‌ای لازم توسط تیم سلامت از جمله آموزش، درمان و اصلاح سبک زندگی جهت کاهش ریسک انجام خواهد شد.

اکبری ادامه داد: بنابراین توصیه می‌شود برای انجام خطرسنجی، هر چه سریع‌تر به پایگاه سلامت محله خود مراجعه کنید تا وضعیت سلامت شما توسط مراقب سلامت بررسی شود.

وی یادآوری کرد: با انجام خطرسنجی عوامل خطر متعددی نظیر میزان قند خون و کلسترول و فشارخون، استعمال دخانیات، تن سنجی و وضعیت تغذیه بررسی خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: همچنین در خدمت خطرسنجی وضعیت فرد از نظر ابتلا به دیابت و فشار خون نیز بررسی خواهد شد و بیماران شناسایی شده به صورت سه ماهه توسط پزشک و ماهانه توسط بهورز یا مراقب سلامت مراقبت خواهند شد و به صورت فعال مورد پیگیری قرار خواهند گرفت.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول