اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

خرید تجهیزات پزشکی با اعتبار ۷۳۰ میلیارد ریال برای بیمارستان‌های خراسان‌شمالی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از اختصاص دو دستگاه ام آر آی و یک دستگاه سی‌تی‌اسکن به بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها که ارزش ریالی آن حدود ۷۳۰ میلیارد ریال است، به‌زودی در بیمارستان‌های بجنورد و شیروان، راه‌اندازی می‌شوند.

خرید تجهیزات پزشکی با اعتبار ۷۳۰ میلیارد ریال برای بیمارستان‌های خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، جواد شاهین فر، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگاران در بجنورد اظهار کرد: دستگاه سی‌تی‌اسکن پیشرفته ۲۵۶ اسلایس و یک دستگاه MRI برای بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد و یک دستگاه MRI برای بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) شیروان از محل اعتبارات بانک جهانی، تحت نظارت سازمان جهانی بهداشت(WHO) پروژهICERP2   تأمین شده است.

وی ارزش ریالی این تجهیزات سرمایه‌ای را ۷۳۰ میلیارد ریال ذکر و گفت: دستگاه‌های MRI محصول شرکت‌های فیلیپس و زیمنس از پیشرفته‌ترین دستگاه موجود در کشور هستند که قابلیت حمل بیمار در وزن‌های بالا (تا ۲۰۰ کیلوگرم) را دارد و با ورود این تجهیزات به بیمارستان‌های استان چالش تصویربرداری بیماران وزن بالا مرتفع می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از آماده‌شدن زیرساخت‌ها و فضای فیزیکی برای نصب این تجهیزات در بیمارستان‌های مذکور نیز خبر و افزود: زیرساخت‌های نصب این تجهیزات سرمایه‌ای در بیمارستان‌ها با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال (تاکنون) و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال آماده‌سازی است.

وی با اینکه در راستای تسریع در دریافت این تجهیزات، همکاری مستمری با همکاران ستادی و بیمارستانی انجام شده است، تأکید کرد: پس از آماده‌سازی فضای فیزیکی جهت نصب و به‌محض ورود این تجهیزات به استان، شاهد نصب و بهره‌برداری از آن‌ها خواهیم بود.

شاهین فر یادآوری کرد: طی روزهای گذشته نیز ۱۳ دستگاه دیالیز برای بهبود ارائه خدمت به بیماران با پیگیری‌های مستمر به دانشگاه اختصاص و وارد استان شد که این دستگاه‌ها برای تجهیز، احداث و توسعه مراکز دیالیز در استان مورداستفاده قرار گرفت.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول