اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

احداث، آسفالت و روکش 100 کیلومتر راه روستایی و فرعی در خراسان‌شمالی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌شمالی از اجرای احداث، آسفالت و روکش 100 کیلومتر راه روستایی و فرعی در استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

احداث، آسفالت و روکش 100 کیلومتر راه روستایی و فرعی در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی احداث و آسفالت راه‌های روستایی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار کرد: در این بازه زمانی ۵۰ کیلومتر راه روستایی با صرف هزینه ۷۰ میلیارد تومانی احداث و آسفالت و همچنین ۵۰ کیلومتر راه فرعی روکش شده است.

وی با بیان این که در شهرستان بجنورد، محورهای روستایی کلاین-سلولی، قتلیش-پیربز و جعفرآباد-قلعه محمدی به طول ۸.۷ کیلومتر احداث و آسفالت شده است، گفت: طی این مدت در شهرستان اسفراین ۷.۸ کیلومتر راه در روستاهای حسن آباد- اردوغان،گپز و جعفرآباد -حسن آباد و خانکور احداث و آسفالت شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی افزود: احداث و آسفالت ۱.۶ کیلومتر محور کلاته شور-قراجه رباط در شهرستان جاجرم و محور منیرآباد و اسلام آباد به طول ۲ کیلومتر در شهرستان گرمه اجرا شد.

وی احداث و آسفالت محور اشرف دره و دربند-تازه قلعه به طول ۶.۸ کیلومتر در شهرستان راز و جرگلان را از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت برشمرد و اضافه کرد: محورهای روستایی زو-تفتازان، برزلی و قلهک-زیدر به طول ۵.۷ کیلومتر در شهرستان شیروان احداث و آسفالت شده است.

این مقام مسئول همچنین از احداث و آسفالت ۸.۹ کیلومتر راه در محورهای روستایی خرق-بام، شیرغان و فرهادان-قوشخانه در شهرستان فاروج خبر داد و افزود: محور روستاهای زرد-کاستان، قلندرتپه-حصه گاه، شیرین دره، یموق-کهنه جلگه و توپچنار به طول ۹.۷ در شهرستان مانه و سملقان احداث و آسفالت شد.

شهامت، تعداد خانوار بهره مند از نعمت آسفالت در روستاهای مذکور را بیش از ۷ هزار نفر برشمرد و تصریح کرد: طی این مدت محورهای گراتی-صفی آباد به طول ۳ کیلومتر در شهرستان اسفراین، بجنورد-سنخواست به طول ۳ کیلومتر در شهرستان بجنورد، و جاجرم-امیرآباد به طول ۷.۳ کیلومتر روکش شده است.

وی با اشاره به ۸.۸ کیلومتر روکش محورهای کالیمانی-خرتوت-راز و پیش قلعه-راز در شهرستان مانه و سملقان ادامه داد: ۱۷.۱۵ کیلومتر روکش محور باغلق به یکه سعود و سوخسو هاشم به راستقان در شهرستان راز و جرگلان و ۹.۸ کیلومتر روکش محورهای شیروان، اوغاز-قلعه حسن و محور الله آباد قدیم در شهرستان شیروان اجرا شد.

این مسئول تعداد روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان شمالی را ۷۲۲روستا برشمرد و گفت: از این تعداد، ۵۲۶ روستا از راه آسفالته برخوردار و به عبارتی دیگر با اقدامات انجام شده در حوزه راه روستایی ۷۲.۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان آسفالت شده است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول