اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

چالش آب برای آینده خراسان‌شمالی محتمل است/انتقال آب‌های مرزی راه حل کمبود آب استان

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر روستاهای خراسان شمالی دارای تنش آبی هستند، انتقال آب‌های مرزی به شهرهای استان و آزادسازی آب شرب برای کشاورزی قطعا اتفاق مثبتی برای خراسان‌شمالی خواهد بود.

چالش آب برای آینده خراسان‌شمالی محتمل است/انتقال آب‌های مرزی راه حل کمبود آب استان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، امان الله حسین پور، نماینده مردم اسفراین، عصر امروز در شورای اداری استان که با حضور رییس جمهور در محل سالن شهدای دولت استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: دولت مردمی در این مدت کوتاه تصمیمات قاطع و محکمی را گرفته و مشکلات را با تدبیر حل می‌کند و برنامه های مهم و اثربخشی برای زندگی مردم پیش رو دارد.

وی گفت: نکته قابل توجه این است که تبیین این برنامه ها برای مردم کمرنگ است و باید در این زمینه اطلاع رسانی شود که مردم در جریان کار قرار بگیرند.

 نماینده مردم اسفراین با اشاره به اینکه در آینده چالش آب را در استان خواهیم داشت، افزود: بیشتر روستاهای استان دارای تنش آبی هستند، انتقال آب‌های مرزی به چهار شهرستان اسفراین، بجنورد، شیروان و فاروج و آزادسازی آب شرب این شهرستان ها برای کشاورزی قطعا اتفاق مثبتی برای استان خواهد بود.

حسین پور بیان داشت: استان خراسان شمالی، ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد، اما مشکلات هم زیادی داریم و متاسفانه بیشتر پروژه های استان نیز نیمه تمام هستند.

وی اضافه کرد: در اسفراین و در سفر رهبری سال ۹۱ مصوب شد که یک مجموعه صنعتی راه اندازی شود اکنون ۱۰ سال از این سفر می گذرد، زمین و سرمایه توسط مسئول  پروژه دریافت شده و سود می‌گیرد اما کار را بلاتکلیف و معطل است.

حسین پور گفت: موضوع کشاورزی و دامپروری از ظرفیت های مهم خراسان شمالی است اما تاکنون اثربخشی در این کار انجام نشده و هیچ صنایع تبدیلی نیز در استان ایجاد نشده و به شدت در این بخش عقب هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول