اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

خراسان شمالی آماده پذیرش سرمایه‌گذاران خارجی است

استاندار خراسان شمالی در دیدار با سفیر بنگلادش گفت: خراسان شمالی در بخش های دانشگاهی، بهداشت، محیط زیست و گردشگری می تواند موجبات تبادل خوب بین ایران و بنگلادش را فراهم آورد.

خراسان شمالی آماده پذیرش سرمایه‌گذاران خارجی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد رضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی در دیدار« آ اف ام گوسال اعظم سارکار»، سفیر کشور بنگلادش اشاره ای به سابقه دیرینه ایران و بنگلادش داشت و اظهارکرد: خراسان شمالی نیز در بخش های دانشگاهی، بهداشت، محیط زیست و گردشگری می تواند موجبات تبادل خوب بین ایران و بنگلادش را فراهم آورد.

وی با اشاره ارتباطات ۲ کشور در زمینه عمرانی، ساختمان و پل سازی گفت: متخصصان خراسان شمالی نیز می‌توانند خدمات خود را در کشور بنگلادش ارائه دهند.

استاندار خراسان شمالی به ظرفیت بالقوه کشور بنگلادش در حوزه نساجی اشاره کرد و افزود: امیدوارم بسترهای لازم سرمایه گذاری در بخش تولید پارچه مشکی و چادر برای استان از سوی این کشور فراهم شود.

وی یکی از ویژگی های بالقوه استان را داشتن امنیت بالا و وجود نیروهای متخصص دانست و گفت: این استان آمادگی لازم برای هر نوع سرمایه گذاری در بخش های صنعت و کشاورزی دارد.

حسین نژاد دیگر ظرفیت بالقوه خراسان شمالی را گمرگ هوایی جهت صادرات محصولات و استعداد ویژه در بخش های صنعت، دارو، معادن و گیاهان دارویی عنوان کرد.

«آ اف ام گوسال اعظم سارکار»، سفیر کشور بنگلادش نیز در این دیدار به بازدید های مختلف خود از استان اشاره کرد و گفت: خراسان شمالی از ظرفیت های بالقوه صنعتی، معدنی و کشاورزی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاری و تجارت بین ۲ کشور ایران و بنگلادش وجود دارد، افزود: هدف ما این است که از مسیرهای ارتباطی ایران برای گسترش بازارهای هدف خود استفاده کنیم.

سفیر کشور بنگلادش در ایران افزود: صنایع فولاد و آهن آلات خراسان شمالی قابلیت صادرات به کشور بنگلادش دارد و از این محصولات استقبال می‌کنیم.

وی افزود : تبادل سرمایه گذاران بخش خصوصی بین ۲ کشور می‌تواند ظرفیت ها را به خوبی معرفی کند و باید در این زمینه همکاری های مشترک انجام گیرد.

انتهای‌پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول