اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

وضعیت «شرکت تولیدی مرغ مادر» بخش مانه تعیین تکلیف شود

امام جمعه بخش مانه شهرستان مانه‌وسملقان گفت: شرکت اتکا از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب، متعهد به راه‌اندازی خط تولید یک میلیون قطعه‌ای مرغ مادر در بخش مانه شد و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های این بخش به این امر اختصاص پیدا کرد اما هم‌اکنون باگذشت ۱۰ سال به حال خود رها شده است.

وضعیت «شرکت تولیدی مرغ مادر» بخش مانه تعیین تکلیف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از دفتر امام جمعه بخش مانه در شهرستان مانه‌وسملقان، حجت‌الاسلام محمدحسن رحمانی، امام جمعه این بخش درخصوص طرح راه‌اندازی مرغ مادر در بخش مانه اظهارکرد: در سال ۱۳۹۱ با واگذاری ۴۰۰ هکتار از زمین‌های حاصلخیز این منطقه به بخش خصوصی، واحد مرغ گوشتی مادر در استان راه‌اندازی شد که متأسفانه سال‌هاست علی‌رغم دریافت مجوزها و امتیازات به حال خود رها شده است.

وی گفت: بخش مانه با جمعیتی بالغ بر بیست و هفت هزار نفر و مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومترمربع  یکی از بزرگترین بخش‌های استان خراسان شمالی است و بدلیل زمین‌های حاصلخیز زراعی و کشاورزی مورد استقبال سرمایه‌گزاران بومی و غیر بومی زیادی واقع شده است.

امام جمعه بخش مانه افزود: شرکت اتکا در سال ۱۳۹۱ از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی متعهد به راه‌اندازی خط تولید یک میلیون قطعه‌ای مرغ مادر در بخش مانه شد و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های مرغوب شهر پیش‌قلعه در حاشیه راه مواصلاتی بخش مانه به شهرستان راز و جرگلان به این امر اختصاص پیدا کرد و همچنین  به میزان یک میلیون متر مکعب آب از محل سد شیرین دره، جهت راه‌اندازی و بهره‌برداری این خط تولید اختصاص یافت، اما متأسفانه بعد از گذشت ده سال و قول‌های فراوان مسئولین مربوطه، هیچ اقدام و اتفاق مؤثری صورت نپذیرفته است.

حجت‌الاسلام رحمانی درباره علل تأخیر در راه‌اندازی این مجتمع بزرگ تولیدی گفت: تعلل و عدم وجود اراده در مسئولین این شرکت و عدم اختصاص بودجه و عدم پاسخگویی و کارشکنی‌های دستگاه مسئول از جمله موارد تأخیر در راه‌اندازی خط تولید مرغ مادر است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده بیان داشت: مطالبات فراوانی از همان سال ۱۳۹۱ تا به الان توسط مردم، مسئولین و ائمه جمعه در طول این سالها صورت گرفته است، از جمله در زمان سفر وزیر جهاد کشاورزی به منطقه در خصوص خط تولید این پروژه با وزیر گفت‌وگو شد و قول پیگیری دادند اما اقدامی حاصل نشد.

حجت‌الاسلام رحمانی همچنین از ورود دستگاه قضایی استان به این موضوع خبر داد و گفت: دادگستری استان پس از سال‌ها بحث خلع ید از شرکت اتکا را مطرح کرده است که با توجه به سرمایه‌گذاری انجام شده، این موضوع کارساز نیست چرا که شرکت اتکا بایستی نسبت به عدم راه‌اندازی و به تأخیر انداختن مصوبه سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی پاسخگو بوده و اقدام عاجلی در راه‌اندازی این مجتمع انجام دهد.

امام جمعه بخش مانه با اشاره به نشست هم‌اندیشی نخبگان بخش در خصوص حل این مشکل بیان داشت: اتفاق نظر بر این است ضمن حمایت دولت، شرکت اتکا بایستی توسط نهادهای قضائی و نظارتی ملزم به انجام تعهد صورت پذیرفته در قبال راه‌اندازی خط تولید مرغ مادر شود و تمامی خسارت‌های مادی و معنوی این مهم نیز بایستی جبران شود چرا که اکنون این بخش با کمبود زمین مواجه بوده و حتی برای ساخت شهرک صنعتی زمینی مناسبی نداریم.

حجت‌الاسلام رحمانی افزود: بخش مانه به عنوان منطقه‌ای محروم و کم برخوردار شناخته می‌شود این در حالی است که مردم پر تلاش و جوانان با شور و نشاط این منطقه در کنار مسئولین دلسوز می‌توانند با بهره‌گیری از نیروی ایمان و اخلاص موجبات رهایی از محرومیت و رشد منطقه را به وجود بیاورند که منتج به رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی و استغنای مالی و فرهنگی مردم و ارتقاء آن خواهد شد.

وی با اشاره به  آینده راه‌اندازی این مجتمع از لحاظ رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی بیان داشت: راه‌اندازی خط تولید یک میلیون قطعه‌ای مرغ مادر باعث ایجاد تحول در زمینه اشتغالزایی و رشد اقتصادی در بخش مانه و شهرستان مانه و سملقان خواهد شد چرا که از این محل جوانان زیادی مشغول به کار شده و یکی از دلایل اختصاص مصوبه سفر رهبر معظم انقلاب به این امر واردات مرغ از شهرستان‌ها و استان‌های هم جوار بود که با راه‌اندازی آن در این زمینه غنی شده و منطقه با رشد و پیشرفت قابل توجهی روبه رو شود.

حجت‌الاسلام رحمانی در پایان افزود: بخش مانه از ظرفیت‌های فراوانی از جمله نیروی انسانی جوان آماده کار و استعداد فراوان سرزمینی جهت سرمایه‌گذاری در زمینه‌های کشاورزی و صنعتی برخوردار است و دعوت و حضور سرمایه‌گذاران در این حوزه‌ها توسط مسئولین مربوطه می‌تواند موجبات پیشرفت و ارتقاء سطح فرهنگی و رفاه اجتماعی مردم این منطقه را فراهم آورد.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول