اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

لزوم معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری خراسان شمالی در قالب سریال تلوزیونی

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان خراسان شمالی در قالب سریال تلویزیونی اهمیت بسیاری دارد.

لزوم معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری خراسان شمالی در قالب سریال تلوزیونی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز محمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سفری که به استان داشتند موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی را اولین بار در این استان مطرح کردند که باید اقدامات جدی در این حوزه انجام شود.

وی با بیان اینکه نیاز است کارِ رسانه‌ای قوی در قالب یک سریال تلویزیونی در خصوص آداب، فرهنگ و هنر در استان انجام شود، گفت: معرفی کشتی با چوخه، اسب اصیل ترکمن، فرش دورو و... از طریق فضای رسانه‌ای و مجازی نتیجه مطلوب‌تری دارد.

نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ایجاد برند فرهنگی در استان، افزود: پروژه مجتمع فرهنگی هنری پارک دوبرابر تبدیل به پروژه استانی شده است که برای پیشرفت فیزیکی این مجتمع موقعیت خوبی است و نیاز هست این پروژه در چند فاز تعریف شود.

وی اضافه کرد: برای جذب مؤسسات فرهنگی و هنری می بایست فراخوان منتشر شود و از ظرفیت گروه‌های مختلف در این حوزه استفاده شود.

وحیدی به ضعف زیرساخت‌های عمرانی و نیروی انسانی و رسانه‌ای اشاره کرد و بیان داشت: غنای استعدادها و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در استان می تواند فاصله‌ها را به سرعت کم کند.

وی با اشاره به ضرورت رونق اقتصاد فرهنگ گفت: در همین راستا کارگروه اقتصاد فرهنگ در حال شکل گیری است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول