اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

بودجه ۶ هزار میلیارد ریالی شهرداری بجنورد تصویب شد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه گذاری شورای شهر بجنورد گفت: بودجه ۶ هزار میلیارد ریالی پیشنهادی و لایحه پیوستی شهرداری بجنورد در سال 1401 تصویب شد.

بودجه ۶ هزار میلیارد ریالی شهرداری بجنورد تصویب شد

به گزارش خبر‌گزاری فارس از بجنورد، صبح امروز، یوسف مغروری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر خراسان شمالی، اظهار کرد: منابع در آمدی پیش بینی شده از محل عوارض عمومی ۲ هزار و ۹۲۸ میلیارد ریال، از محل عوارض اختصاصی شهرداری۱۰۰ میلیارد ریال، از محل بها خدمات و درآمد موسسات انتفاعی شهرداری ۱۷۹ میلیارد ریال، وجوه و اموال شهرداری ۱۱۳ میلیارد ریال،کمک های اعطایی دولت ۵ میلیارد ریال،کمک های اهدایی و دارائیها ۱ هزار و ۶۵۴ میلیارد ریال در مجموع ۴ هزار و ۹۷۹ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

وی گفت: درآمد حاصل از واگذاری داراییهای سرمایه ای نیز ۱ هزار و ۳۲۱ میلیارد ریال و منابع حاصل از واگذاری داراییهای مالی نیز ۱۹۰میلیارد ریال پیش بینی شده است.

 نماینده استان در شورای عالی استانها با اشاره به رشد ۵۵ درصدی بودجه پیشنهادی نسبت به سال ۱۴۰۰، افزود: دریافت مطالبات از دستگاههای اجرایی و تعیین و تکلیف برخی از پروژه های سرمایه گذاری مهمترین سیاست  شورای شهر در تامین منابع پیش بینی شده است.

مغروری در ادامه اظهار داشت: مصارف یا هزینه های جاری و عمرانی سال آینده به ترتیب ۲ هزار و ۴۹۵ میلیارد ریال و ۴هزار و ۵ میلیارد ریال پیش بینی شده است که ۳۸ درصد ان هزینه ای و ۶۲ درصد آن عمرانی است.

عضو هیئت رییسه شورای شهر بجنورد، افزود: مصارف پیش بینی شده بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۱ در قالب ۶ ماموریت اصلی در حوزه های کالبدی و شهرسازی ۱۶۵میلیارد ریال، محیط زیست و خدمات شهری ۱ میلیارد و ۵۷۴ ریال، ایمنی ومدیریت بحران ۹۰ میلیارد ریال، حمل و نقل و ترافیک ۱ میلیارد و ۹۱۷ ریال، خدمات مدیریت ۲ میلیارد و ۲۵۰ ریال، اجتماعی و فرهنگی ۲۵۴ میلیارد ریال جمعا به مبلغ ۶ میلیارد و ۲۵۰ ریال در نظر گرفته شده است که ۲۵۰میلیارد ریال به پرداخت دیون سنواتی اختصاص خواهد یافت.

وی در پایان با تاکید بر لزوم شفافیت در هزینه کرد و اجرای پروژه ها اذعان داشت: پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی بهترین راه تحقق این مهم و همچنین مدیریت هزینه هاست.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول