اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

امام رضا محور اتحاد و یکپارچگی شیعه و اهل سنت است

امام جمعه کهنه جلگه مانه و سملقان گفت: برادران اهل سنت به امام رضا (ع) این فرزند رسول خدا (ص) و عزیز و نور چشم خاندان پیامبر اسلام محبت و ارادت قلبی دارند.

امام رضا محور اتحاد و یکپارچگی شیعه و اهل سنت است

محمد آخوند خادمی در گفت‌وگو خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: در کتب روایی و حدیثی اهل سنت نام اکثر ائمه اهل‌بیت به‌وضوح به چشم می‌خورد و از روایات آن بزرگواران استفاده می‌شود.

وی گفت: برادران اهل سنت به امام رضا (ع) این فرزند رسول خدا (ص) و عزیز و نور چشم خاندان پیامبر اسلام محبت و ارادت قلبی دارند، وجود مبارک و پر خیروبرکت امام رضا (ع) محور اتحاد و یکپارچگی برادران تشیع و اهل سنت است که این خود نشان از ارادت خاص برادران اهل سنت به اهل‌بیت(ع) و پیامبر اکرم(ص) است.

امام‌جمعه کهنه جلگه مانه و سملقان افزود: ترکمن‌ها در نام‌گذاری کودکان و نوزادان علاقه فراوانی به استفاده از نام مبارک رضا دارند و تاکنون نوزادان زیادی در بین ترکمن‌ها به این اسم نام‌گذاری شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ترکمن‌ها از هر فرصتی برای سفر به مشهد مقدس برای زیارت امام رضا (ع) استفاده می‌کنند که این امر نشان‌دهنده علاقه وافر برادران اهل سنت به این امام بزرگوار است.

خادمی گفت: این نکته را نباید فراموش کنیم که این جهاد است و به قول رهبر گران‌قدر انقلاب اسلامی که فرموده‌اند زیارت رفتن شیعه و سنی به قبور اهل‌بیت (ع) جهاد بزرگی است.

امام‌جمعه کهنه جلگه مانه و سملقان افزود: برخی در این تصور هستند که فقط شیعیان به زیارت می‌روند، درحالی‌که اهل سنت هم اهل‌بیت پیامبر را قبول دارند و از زیارت آنان غافل نمی‌شوند.  

وی گفت: ما امام رضا(ع) را در هنگام زیارت نمودن وسیله قرار می‌دهیم و می‌گوییم که خداوندا به حرمت پاره تن رسول‌الله و امام رضا(ع) از گناهان ما بگذر.

محمد آخوند خادمی در پایان گفت: باید از این بزرگان ما عبرت بگیریم و این وسیله و این عبرت ما بر ما واجب می‌کند که نه‌تنها هرساله و بلکه باید هرماه به زیارت امام رضا (ع) برویم.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول