اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

تشکیل کارگروه آسیب شناسی و استعدادیابی هندبال در خراسان شمالی

سرپرست هیأت هندبال خراسان شمالی از تشکیل کارگروه آسیب شناسی و استعدادیابی هندبال استان خراسان شمالی برای دانش‌آموزان خبر داد.

تشکیل کارگروه آسیب شناسی و استعدادیابی هندبال در خراسان شمالی

رسول حسین زاده سرپرست هیأت هندبال خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، اظهار کرد: هندبال یک‌رشته ورزشی مناسب برای دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی و برای تمام سنین سرگرم‌کننده است که سبب تقویت تمام عضلات بدن می‌شود.

وی گفت: تحرک زیاد باعث تناسب‌اندام در دانش آموزان شده و همچنین این ورزش پرهزینه‌ای محسوب نمی‌شو؛ ضمن اینکه همه دانش آموزان با هر جثه‌ای می‌توانند در این ورزش پیشرفت کنند.

سمیه ریحانی نایب‌رئیس هیئت هندبال استان نیز دراین‌باره اظهار کرد: ورزش هندبال باید جایگاه بالاتری در میان ورزش‌های دیگر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه تمرکز اصلی بر روی نونهالان است، افزود: هدف اصلی، کار در رده سنی پایه است و از همین جهت آموزش‌وپرورش یکی از رشته‌های ورزشی پایه نهم را هندبال معرفی کرده است.

گفتنی است که هندبال به‌عنوان مادر ورزش‌های توپی شناخته‌شده است و هیجان و آمادگی جسمانی مناسب در این ورزش موجب می‌شود تا افرادی که برای یک‌بار این ورزش را تجربه می‌کنند، مشتاق باشند و این ورزش را ادامه دهند.

روحانی دبیر هیئت هندبال خراسان شمالی نیز در این جلسه بیان کرد: افرادی که در رده سنی پایین وارد این ورزش می‌شوند، به دلیل چند فاکتوره بودن این ورزش، اگر بخواهند تغییر رشته‌ای در ورزش خود دهند، آمادگی کامل رادارند.

وی با تأکید بر اینکه بیشتر ورزش‌ها یک فاکتور و یا دو فاکتور هستند، عنوان کرد: چند فاکتوره بودن این ورزش موجب می‌شود تا در کنترل وزن و خوش قامتی کودکان بسیار مؤثر باشد.

دبیر هیئت هندبال خراسان شمالی در ادامه از کمبود مربی آقا در هندبال گفت و اظهار کرد: به دنبال این هستیم که با برگزاری دوره‌های مربیگری در استان این کمبود جبران شود.

این جلسه با حضور رسول حسین زاده سرپرست جدید هیئت هندبال استان خراسان شمالی، سمیه ریحانی، نائب رئیس جدید هیئت هندبال و جواد روحانی، دبیر جدید هیئت هندبال استان خراسان شمالی و همکاران معاونت تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی برگزار شد.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول