اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

خراسان شمالی در میزان رشد اعتبارات، استان سوم کشور است

استاندار خراسان شمالی با اشاره به رشد ۲۶ درصدی شاخص آسفالت در استان، گفت: خراسان شمالی ازلحاظ اعتبارات استان ضعیفی است اما در میزان رشد اعتبارات در کشور سوم است.

خراسان شمالی در میزان رشد اعتبارات، استان سوم کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدعلی شجاعی در نشست شورای هماهنگی راه و شهرسازی که صبح امروز با حضور داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای که امروز مابین استانداری خراسان شمالی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای امضا شد، رشد بیش از ۳۰۰ درصدی اعتبارات را خواهیم داشت.

وی گفت: این تفاهم‌نامه شامل بهسازی روکش آسفالت، بهسازی راه روستایی و سایر موارد است که امیدواریم به انجام  برسد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به رشد ۲۶ درصدی شاخص آسفالت در استان، افزود: خراسان شمالی ازلحاظ اعتبارات استان ضعیفی است اما در میزان رشد اعتبارات در کشور سوم است.

سید محمد پاک مهر نماینده مردم پنج شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: خراسان شمالی بیش از ۸۰۰ روستا دارد که در آمارها اعلام  می‌شود ۵۲ درصد جمعیت استان شهری و ۴۸ درصد روستایی هستند، درصورتی‌که تعداد زیادی از شهرهای جدید هنوز زیرساخت‌های روستایی دارند و در عمل بیش از ۶۰ درصد مردم استان روستایی محسوب می‌شوند.

وی گفت: خراسان شمالی نه‌تنها درراه روستایی از میانگین کشوری عقب‌تر است بلکه بسیاری از راه‌های کنونی نیز نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

پاک مهر افزود: در بحث تجهیزات نیز خراسان شمالی یکی از استان‌های محروم است و تمام ۸ شهرستان استان نیازمند بهسازی در این موضوع دارند.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی نسبت به سایر استان‌ها اعتبارات کمتری را دارد اما خوشبختانه امسال نسبت به سال‌های قبل وضعیت اعتباری بهتر شده است.

امان‌الله حسین پور نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به وضعیت راه‌های این شهرستان اظهار کرد: اسفراین ۴۵ کیلومتر راه آماده آسفالت دارد اما سال‌هاست بلاتکلیف رهاشده است.

وی گفت: راه شیروان به اسفراین، صفی‌آباد به اسفراین که پنج کیلومتر مشترک با خراسان رضوی دارد اما تمایلی از سمت این استان برای آسفالت وجود ندارد، نیازمند توجه ویژه هستند.

محمد وحیدی نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: برخی راه‌های اصلی استان هنوز با شاخصه‌های راه‌های فرعی و روستایی سنجیده می‌شوند مانند راه رازوجرگلان، راه شهرآباد نیروی هوایی و راه بجنورد به گیفان که نیازمند تغییر رویه در این موضوع وجود دارد.

وی گفت: وضعیت جغرافیایی خراسان شمالی طوری است که در انتهای آبریز استان‌ها قرار دارد و سیلاب‌های سایر استان‌ها به خراسان شمالی وارد و باعث تخریب راه و ابنیه شهرهای مختلف می‌شود که نیاز به اعتبار ویژه جهت جلوگیری از ورود سیلاب و مرمت ابنیه تخریب‌شده دارد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول