اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

شهرستان فاروج در صدر ابتلا به تب مالت در کشور

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، گفت: سال گذشته تعداد موارد ابتلا به تب مالت در شهرستان فاروج ۵۳ نفر گزارش شد.

شهرستان فاروج در صدر ابتلا به تب مالت در کشور

افشین دلشاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، اظهار کرد: بیماری تب مالت از بیماری‌های مشترک انسان و دام است و هرساله تعداد زیادی از مردم به بیماری تب مالت مبتلا می‌شوند.

وی گفت: شهرستان فاروج با توجه به بافت روستایی آن و دامدار بودن اکثر مردم، موارد تب مالت هرساله بالاتر از حد انتظار کشوری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: واکسیناسیون دام‌ها توسط سازمان دامپزشکی، ایجاد محل زندگی سالم و جداسازی محل زندگی دام از محل سکونت افراد ازجمله مواردی است که دامداران باید به آن توجه کنند.

دلشاد خاطرنشان کرد: جوشاندن شیر به مدت ۳ تا ۵ دقیقه پس از رسیدن به نقطه‌جوش و قل زدن، نگهداری پنیر در آب‌نمک ۱۷ درصد به مدت ۳ ماه، خرید گوشت‌های مورد تأییدشده دامپزشکی و از مراکز مجاز از نکات لازم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب مالت است.

انتهای پیام/ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول