اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

راه‌اندازی بخش روان‌پزشکی در پزشک قانونی خراسان شمالی

مدیرکل پزشک قانونی خراسان شمالی گفت: طی تفاهم‌نامه با دانشگاه علوم پزشکی با راه‌اندازی بخش روان‌پزشکی، تعدادی از تخت‌های روان‌پزشکی به این اداره کل اختصاص یافت.

راه‌اندازی بخش روان‌پزشکی در پزشک قانونی خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز حسن محمد زاده در نشست خبری با رسانه‌های استان بابیان اینکه درگذشته نبود آزمایشگاه موجب شده بود تا مرحله دوم کمسیون‌ها به خراسان رضوی ارسال شود اظهار کرد: اکنون با راه‌اندازی آزمایشگاه، پرونده‌های کمسیون پزشکی در خود استان مورد برسی قرار می‌گیرد و تنها در صورت نیاز مرحله سوم کمسیون به‌صورت مجازی با تهران انجام می‌شود.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس قوه قضائیه به استان گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای که منعقد شد مصوب گردید ۷ میلیارد تومان به پزشک قانونی استان برای تکمیل پروژه‌ها اختصاص یابد.

مدیرکل پزشک قانونی خراسان شمالی ادامه داد: پروژه ۹ ساله شیروان و جاجرم همچنان بلاتکلیف است به‌طوری‌که تنها کلنگ زنی صورت گرفته که در صورت تأمین اعتبار مصوب شده، این ۲ پروژه در هفته قوه قضائیه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به استخدام ۲ پزشک روانشناس و روان‌پزشک در استان افزود: طی تفاهم‌نامه با دانشگاه علوم پزشکی با راه‌اندازی بخش روان‌پزشکی، تعدادی از تخت‌های روان‌پزشکی به این اداره کل اختصاص یافت.

مدیرکل پزشک قانونی خراسان شمالی گفت: با راه‌اندازی آزمایشگاه، پاسخگویی کمسیون‌ها به کمتر از ۱ ماه، تشریح ۲۴ ساعت و معاینات ۶۰ دقیقه رسیده است.

وی در ادامه بیان کرد: تعداد پرونده های مربوط به مصدومان نزاع و درگیری در استان در ۹ ماهه امسال در مقایسه سال گذشته ۹.۴ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل پزشک قانونی خراسان شمالی اظهار داشت: خراسان شمالی در زمینه تعداد مصدومان نزاع و درگیری به نسبت جمعیت در سال ۹۸ در رتبه یازدهم کشور قرار گرفته است.

محمد زاده بیان کرد: بیشترین تعداد مصدومان نزاع در سال ۹۸، به ترتیب در شهرهای اسفراین، شیروان، فاروج، بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته تعداد پرونده های همسر آزاری ۵.۴ درصد و تعداد پرونده های کودک آزاری نیز ۶۶.۶ درصد کاهش یافته اند.

وی تصریح کرد: در زمینه قتل نیز در ۹ ماهه سال ۹۷، خراسان شمالی در رتبه هفدهم و در ۹ ماهه سال ۹۸، خراسان شمالی در رتبه چهاردهم کشور قرار گرفت.

محمد زاده عنوان کرد: در موضوع فوت ناشی از حوادث کار، در ۹ ماهه سال ۹۷ و در ۹ ماهه سال ۹۸، خراسان شمالی در رتبه ششم کشور قرار داشت.

وی با اشاره به نبود آزمایشگاه ژنتیک در استان یادآور شد: در برنامه ۵ ساله توسعه تأسیس بانک ژنتیک را خواهیم داشت که در صورت بروز مشکل تنها در صورت داشتن کارت هویت ژنتیک نمونه ژنتیک انجام می‌شود. 

محمد زاده اظهار داشت: در ۹ ماهه سال جاری ۳۳۹ مورد مرگ غیرطبیعی گزارش‌شده که از این تعداد ۲۶۱ مورد مرد و ۷۸ مورد زن بوده است. 

وی بابیان اینکه بیشترین قصور پزشکی در زمینه‌های جراحی، زنان و زایمان صورت گرفته گفت: طی ۹ ماهه سال جاری ۸۸ پرونده قصور پزشکی تشکیل شده که از این تعداد ۳۰ مورد مربوط به فوت، ۵۸ مورد ایجاد صدمه بوده که ۵۹ مورد آن تبرئه و ۲۹ مورد محکومیت صورت گرفته است.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول