اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

اجازه خام فروشی از معدن آلبلاغ را نمی‌دهیم

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت بهره برداری از معدن آلبلاغ اسفراین با مردم این منطقه است و اجازه نخواهیم داد یک کیلو مواد معدنی خام ازمعدن البلاغ اسفراین صادر شود.

اجازه خام فروشی از معدن آلبلاغ را نمی‌دهیم

امان الله حسین پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسفراین، اظهار کرد: معدن آلبلاغ اسفراین یک ظرفیت خدادادی است که چندین سال است در منطقه اسفراین شناسایی شده است.

وی به برداشت های غیرمجاز مردم از این معدن اشاره کرد و افزود: متاسفانه بر اساس این برداشت ها که به صورت غیر قانونی بوده و نظارتی در آن انجام نگرفته تعدادی از همشهریان جان خود را از دست داده‌اند. 

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: ما معتقدیم باید دورنمایی برای برداشت قانونی و درست به نفع مردم منطقه طراحی ‌شود و تاکنون در سطح استان و کشور جلسات متعددی در این حوزه برگزار شده است.

حسین پور همچنین ادامه داد: این برنامه ریزی ها باید در جهتی هدایت شود که بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین به شکل قانونی و به نفع مردم منطقه و اسفراین باشد و فرآوری آن نیز در خود شهرستان انجام شود.

وی افزود: برای بهره‌برداری قانونی از این معدن مقدماتی لازم است که ابتدا باید مراحل اکتشاف و مطالعات آن انجام ‌شود تا از ظرفیت و ذخیره معدنی این منطقه اطمینان حاصل شود.

حسین پور تصریح کرد: لازمه اکتشاف و کارهای مطالعاتی خالی شدن منطقه از جمعیت است که برای این مهم یک شرکت کار حفاظتی معدن را عهدار شده و در منطقه مستقر خواهد شد تا شرکت ایمیدرو بتواند کار اکتشاف و مطالعاتی را به انجام برساند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسفراین گفت: ما به مردم این شهرستان قول داده ایم که معدن به نفع مردم باشد و مسیر برداشت از معدن مسیری باشد که نفعش به مردم برسد.

وی همچنین به شیوه بهره برداری از معدن اشاره کرد و افزود: اولویت بهره برداری از معدن آلبلاغ اسفراین با مردم این منطقه به‌ویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی خواهد بود و تمامی فراوری آن نیز باید در شهرستان انجام گیرد.

حسین پور تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد یک کیلو مواد معدنی خام از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: از مردم درخواست داریم که مسئولین شهرستان را کمک کنند تا برای دست اندرکاران فضای مطالعاتی و اکتشاف در منطقه فراهم گردد و در نهایت گام‌های بعدی را برداشت شود.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول