اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

مشکلات معدن آلبلاغ اسفراین تا استقرار متولی ادامه دارد / کشف بیش از ۹۱ تن سنگ معدن غیرمجاز

فرمانده انتظامی اسفراین از کشف بالغ‌بر ۹۱ تن سنگ معدن غیرمجاز خبر داد و گفت: مسؤولین در تعیین تکلیف معدن آلبلاغ تعلل نکنند و تا متولی معدن آلبلاغ اسفراین در منطقه استقرار پیدا نکند مشکلات این معدن همچنان ادامه خواهد داشت.

مشکلات معدن آلبلاغ اسفراین تا استقرار متولی ادامه دارد / کشف بیش از ۹۱ تن سنگ معدن غیرمجاز

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین مجید یگانه پور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن قدردانی از تلاش بی‌وقفه خبرنگاران گفت: خبرنگاران می‌توانند نقش غیرقابل‌انکاری در ایجاد وفاق و همبستگی ملی، بیداری جامعه و مشارکت مردم در مسائل مختلف ایفا کنند.

وی گفت: ۱۷ مردادماه که در تقویم سیاسی و اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی به نام روز خبرنگار نام‌گرفته است نشان‌دهنده اهمیت این موضوع و برگرفته از آیات الهی است.

فرمانده انتظامی اسفراین در ادامه با اشاره به مشکلات معدن آلبلاغ اسفراین گفت: مسؤولین در تعیین تکلیف معدن آلبلاغ تعلل نکنند و تا متولی معدن آلبلاغ اسفراین در منطقه استقرار پیدا نکند مشکلات این معدن همچنان ادامه خواهد داشت.

یگانه پور افزود: هرگونه برداشت از این معدن غیرقانونی است و توسط نیروهای نظامی و انتظامی با متخلفین به‌شدت برخورد می‌شود.

وی گفت: از ابتدای سال جاری مقدار ۹۱ هزار و ۸۲۵ کیلوگرم سنگ معدن قاچاق در این منطقه کشف و تعداد ۳۴ نفر با ۳۱ دستگاه خودرو اعم از وانت و کامیون در این خصوص دستگیر، توقیف  و تحویل مقامات قضایی گردیده است.

این عضو شورای تأمین شهرستان اسفراین افزود: شرکت ایمیدرو که کار حفاظت و برداشت این معدن را به عهده گرفته و تاکنون خیلی از راه‌های دسترسی را با انفجارهای مختلف از بین برده باید در منطقه مستقر شود تا بتوان هم جلوی برداشت‌های غیرمجاز را گرفت و هم از تلفات مردمی و درگیری‌های افراد جلوگیری کرد.

سرهنگ یگانه پور در ادامه به اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰۴ درصد کشفیات مواد مخدر داشته و در حوزه تصادفات درون‌شهری ۵۰ درصد جان‌باختگان کاهش داشته و ۲۴ درصد نیز مجمع تصادفات درون‌شهری کاهش داشت است و تصادفات برون‌شهری ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی در پایان از راه اندازی سامانه ناظر در مجموعه نیروی انتظامی خبر داد و افزود: که بر اساس این طرح و این سامانه هر موضوع منکراتی در داخل ماشین گزارش شود صاحب خودرو فراخوانده می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول